جام جهانی ۲۰۲۲ رکورددار پنالتی‌ در تاریخ جام؟

  • کد خبر: 27330
  • /
  • 13 شهریور 1401 - ۱۷:۱۴
  • /
  • ورزشی

پیش‌بینی می‌شود که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رکورد تعداد پنالتی در تاریخ جام جهانی خواهد شکست.

مرز اقتصاد به نقل از مشرق و به نقل از یورونیوز، هیچ چیز مانند تماشای ضربات پنالتی پر هیجان نیست وقتی بازیکنان مقابل دروازه‌بانان قرار می‌گیرند. بعد از پایان این داستان یکی به عنوان قهرمان  و یکی به عنوان بازنده خارج می شود.

در هر جام جهانی، زدن یک پنالتی موفق به این معناست که سال‌ها، اگر نگوییم دهه‌ها، در خاطره‌ها ماندگار می‌شوید.

پنالتی زدن در جام جهانی چگونه است؟

لاندون دونوان، بهترین گلزن تاریخ آمریکاست که در ۱۵۷ بازی ۵۷ گل به ثمر رسانده و بهترین گلزن آمریکا در تاریخ جام جهانی است. او گفت که پنالتی زدن در جام جهانی یک تجربه اعصاب خردکن و پراسترس است. شما می‌دانید که این یک لحظه بزرگ نه تنها برای شما و تیم شما، بلکه برای کشور شماست. در جام جهانی پنالتی زدن استرس زیادی دارد. وقتی یک پنالتی باشگاهی را می زنید حتی اگر آن پنالتی را از دست بدهید، ممکن است دو هفته دیگر یک پنالتی دیگر بگیرید و جبران کنید ولی در جام جهانی، پنالتی دومی در راه نیست و شاید دیگر تکرار نشود.

آیا فناوری اضافه شده تعداد پنالتی‌ها را افزایش می‌دهد؟

دانستن اینکه شما مسئول رویاهای میلیون‌ها نفر در خانه هستید، می‌تواند دلهره‌آور باشد. بعد از ورود فناوری بازبینی تصاویر، امکان بازبینی برخوردها و خطای هند است و همین باعث می شود تعداد پنالتی ها بیشتر شود. VAR برای کمک به داوران داخل زمین در گرفتن خطاهای انجام شده در محوطه جریمه که ممکن است از دست داور در رفته باشد، معرفی شد.

کیت هکت، داور سابق پیش‌بینی کرد که جام جهانی قطر رکورد پنالتی‌ را خواهد شکست.

او گفت: من فکر می کنم  پنالتی‌های بیشتری در جام جهانی قطر اعلام شود. در جام های جهانی قبلی که این فناوری نبود پنالتی های زیادی رخ داد و از چشم داور دور ماند. فرآیند VAR تضمین می‌کند که این پنالتی ها دیده و اعلام شوند.

جای تعجب نیست که پیرلوئیجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا، سرپرستی مسئولان بازی‌ها در جام جهانی قطر است. او به عنوان بهترین داور فوتبال در تمام دوران شناخته می شود. کولینا شش بار متوالی به عنوان “بهترین داور سال” فیفا انتخاب شد.

پادشاهان پنالتی

آلمان پادشاه بلامنازع ضربات پنالتی است که از ۱۸ پنالتی ۱۷ ضربه را در جام جهانی به گل تبدیل کرده است. فرانسه، مکزیک، انگلیس و آرژانتین تلاش کردند در ضربات پنالتی در جام جهانی آلمان را شکست دهند ولی همگی شکست خوردند.

با یوناس گردس، روزنامه نگار ورزشی آلمانی صحبت کردیم و از راز موفقیت آلمان را در ضربات پنالتی پرسیدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *