موفقیت ایران در حمل‌و‌نقل دریایی؛ IMO به دستگاه ایرانی پردازش آب توازن کشتی‌ تاییدیه داد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در دریافت تاییدیه دستگاه پردازش آب توازن کشتی‌ها توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) ) خبر داد و گفت: این یک موفقیت بزرگ برای حمل و‌ نقل دریایی است.

سازمان بنادر

به گزارش افق امروز، به نقل از  خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی اظهار کرد‌: کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها به منظور جلوگیری از انتقال گونه‌های مهاجم آبزی از طریق آب توازن کشتی‌ها از 8 سپتامبر 2017 میلادی لازم‌الاجرا شده  و یکی از الزامات این کنوانسیون ، استفاده از سیستم پردازش آب توازن قبل از تخلیه آب مخازن توازن کشتی‌ها به دریاست.

وی ادامه داد: بر این اساس کشتی‌هایی که به سفرهای بین‌المللی تردد می‌کنند، موظف هستند بر اساس برنامه زمانی، سیستم پردازش را روی کشتی نصب کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تولید این دستگاه از پیچیدگی های خاص فنی برخوردار است و  تا کنون 94 سیستم پردازش در دنیا توانسته‌اند تاییدیه نهایی را از کمیته حفظ محیط زیست دریایی  (MEPC)سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) دریافت کنند، گفت: در این خصوص طی 2 سال اخیر، یک شرکت دانش ‌بنیان موفق به تولید نمونه عملیاتی پردازش آب توازن در داخل کشور شده است.

صفایی یادآور شد: این سیستم پردازش، تاییدیه اولیه را سال گذشته از سازمان بین‌المللی دریانوردی دریافت کرد و در حال حاضر تاییدیه نهایی را از کارگروه تخصصی GESAMP وابسته به کمیته MEPC دریافت کرده است و پس از قرار گرفتن در دستورکار اجلاس 79 کمیته حفظ محیط زیست دریایی (آذرماه سال جاری)، آماده تولید تجاری و نصب روی کشتی‌های تجاری اعم از ایرانی و غیرایرانی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *