بررسی مجوز زیست محیطی “سد تنگ سرخ”

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره سد تنگ سرخ گفت: مجوز ارزیابی زیست محیطی در دولت قبل به این سد داده شده و ما گزارشات و مجوزهای این سد را توسط کارشناسان سازمان مجدداً بررسی می‌کنیم و اگر قرار باشد انحراف آبی صورت گیرد ،قطعاً جلوی آن را می‌گیریم.

علی سلاجقه

به گزارش افق امروز و به نقل از تسنیم، سد “تنگ سرخ” بین بین 2 استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار است با هدف تأمین آب شرب، صنعتی و کشاورزی شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد و تأمین آب شرب شهر شیراز احداث شود.

این سد که در تابستان سال گذشته مجوز محیط زیست را دریافت کرده با مخالفت تعداد زیادی از فعالان و کارشناسان محیط زیست همراه شده است.

عده‌ای از کارشناسان این سد را نوعی انحراف آب از کهگیلویه و بویراحمد می‌دانند و معتقدند که با کنترل مصارف آب در استان فارس نیازی به ساخت این سد نخواهد بود همچنین گفته می‌شود که ساخت سد “تنگ سرخ” بر روی رودخانه بشار که 7 هزار سال است از کنار پارک ملی دنا عبور می‌کند، حیات وحش پارک ملی دنا را ظرف 2 سال نابود خواهد کرد.

در رابطه با این موضوع، علی سلاجقه؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تسنیم گفت: مجوز ارزیابی زیست محیطی در دولت قبل به این سد داده شده است و ما حتماً گزارشات و مجوزهای این سد را توسط کارشناسان دفتر ارزیابی سازمان مجدداً بررسی می‌کنیم و اگر قرار باشد انحراف آبی صورت گیرد، قطعاً جلوی آن را می‌گیریم.

وی درباره اختلافی که بر سر مصارف این سد وجود دارد، تصریح کرد: موضوع منابع و مصارف این سد ارتباطی به سازمان حفاظت محیط زیست ندارد و وزارت نیرو باید در این خصوص پاسخگو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *