علت خاموش شدن کولرگازی سامسونگ

خاموش شدن ناگهانی کولرگازی سامسونگ وضعیت نگران کننده ای است که باید در اسرع وقت برای عیب یابی و رفع آن اقدام شود. با توجه به اینکه در سال های اخیر دمای هوا در فصل تابستان بسیار بالا است؛ خاموش شدن کولرگازی سامسونگ می تواند یک مشکل جدی باشد.

علت خاموش شدن کولرگازی سامسونگ

به گزارش افق امروز و به نقل از خبر آنلاین ،

لازمه رفع مشکل خاموش شدن کولرگازی سامسونگ، عیب یابی تخصصی آن است. بنابراین؛ ما در این مطلب به معرفی تمامی علت های خاموش شدن کولرگازی می پردازیم؛ تا بتوانید تعمیر کولر گازی سامسونگ را در منزل انجام دهید.

خراب شدن رله فرمان کولرگازی سامسونگ

شایع ترین علت خاموش شدن کولرگازی سامسونگ که اغلب به صورت ناگهانی اتفاق می افتد و باعث خاموش شدن کمپرسور این دستگاه می شود، خراب شدن رله فرمان است. با توجه به اینکه رله فرمان موظف به تامین برق تمام قطعات کولرگازی است؛ خراب شدن آن باعث نرسیدن برق به اجزای این دستگاه و در نتیجه روشن نشدن کولرگازی سامسونگ می شود.

اگر علت خاموش شدن کولرگازی بعد از چند دقیقه خراب شدن رله باشد، می توان از طریق تعویض آن با رله جدید این مشکل را برطرف کرد. لازم به ذکر است که رله فرمان در کولرگازی های مختلف با توجه به توان و ظرفیتی که دارند، در جای متفاوتی قرار می گیرند. بنابراین؛ بهتر است عیب یابی و تعمیر کولر گازی سامسونگ توسط افراد متخصص انجام شود.

کثیف شدن فیلتر کولرگازی سامسونگ

بسیاری از افراد توجهی به سرویس کولرگازی سامسونگ ندارند و در صورت بلااستفاده شدن برخی از قطعات و اجزای کولرگازی، توجهی به تعویض آن نمی کنند. فیلتر کولرگازی یکی از اجزای مصرفی این دستگاه است که به دلیل جذب ذرات گرد و غبار دائماً کثیف می شوند و نیاز به تعویض پیدا می کنند.

در صورتی که این بخش از کولرگازی تعویض نشود، هوای تازه و خنک به درستی وارد محیط نمی شود. در چنین وضعیت کمپرسور کولر و سایر قطعات آن تلاش می کنند تا با فشار بیشتری کار کنند. این مسئله باعث می شود تا اجزای آن به دلیل کارکرد زیاد معیوب شوند و کولرگازی سامسونگ خاموش شود.

علت خاموش شدن کولرگازی سامسونگ

خراب شدن برد کولرگازی سامسونگ

در برخی از مواقع علت خاموش شدن کولر گازی سامسونگ به دلیل سوختن یا اختلال در عملکرد برد الکترونیکی کولر است. با توجه به اینکه برد الکترونیکی کولرگازی وظیفه انتقال فرمان به قطعات مختلف کولرگازی را برعهده دارد، سوختن آن باعث می شود تا فرمان روشن شدن دستگاه و خنک کردن آن به درستی به قطعات موردنظر انتقال پیدا نکند. در چنین وضعیتی باید از یک تکنسین متخصص در زمینه تعمیرات کولرگازی سامسونگ درخواست شود تا عیب یابی و تعمیر برد الکترونیکی را انجام دهد.

علت خاموش شدن کولرگازی سامسونگ

کم شدن میزان گاز مبرد کولرگازی سامسونگ

در تمام کولرهای گازی موجود در بازار از نوعی گاز مبرد برای تولید برودت استفاده می شود. این گاز در کولرهای گازی با توجه به اندازه ای که دارند، دارای استاندارد خاصی هستند. چنانچه مقدار گاز مبرد از میزان استاندارد کمتر شود، دستگاه توانایی خود را برای تولید سرما از دست می دهد و در مواردی خاموش می شود.

اگر علت کم شدن گاز مبرد به دلیل استفاده از کولرگازی باشد؛ با شارژ گاز کولر گازی یا سرویس کردن آن این مشکل رفع می شود. اما اگر علت کم شدن گاز مبرد کولرگازی به دلیل نشتی در مسیر عبور آن باشد، باید ابتدا برای رفع نشتی آن اقدام کرد و در ادامه به شارژ گاز پرداخته شود.

نوسانات جریان برق ساختمان و برق کشی نادرست

ساده ترین علت خاموش شدن کولرگازی سامسونگ که اغلب مردم به آن بی توجه هستند، نوسانات جریان برق ساختمان یا برقی کشی نادرست است. معمولاً در فصل های گرم سال اغلب افراد از کولرهای گازی برای خنک کردن محیط استفاده می کنند.

روشن کردن کولر در ساعات گرم روز باعث می شود تا برق به اندازه کافی وجود نداشته باشد. همین موضوع سبب نوسان جریان برق و در نتیجه خاموش شدن کولرگازی سامسونگ می شود. البته در مواردی ممکن است سیم کشی نادرست در ساختمان باعث شود تا برق کافی وارد کولرگازی نشود.

به هم خوردن تنظیمات ترموستات کولر گازی سامسونگ

در برخی از مواقع علت خاموش شدن کولرگازی سامسونگ ارتباطی با خراب شدن قطعات این دستگاه ندارد. برای مثال به هم خوردن تنظیمات ترموستات کولر یک علت خاموش شدن کولرگازی سامسونگ است. اغلب کولرهای گازی دارای تنظیمات خاصی برای ترموستات هستند. این تنظیمات تعیین می کند که کولرگازی تا چه دمایی روشن بماند یا خاموش شود. اگر به هر دلیلی تنظیمات ترموستات کولرگازی سامسونگ بهم ریخته باشد، ممکن است به طور ناگهانی دستگاه خاموش شود. با تنظیم مجدد ترموستات در حالت استاندارد این مشکل به طور کامل رفع می شود.

کم بودن ظرفیت کولر گازی سامسونگ نسبت به محیط

انتخاب ظرفیت مناسب کولرگازی سامسونگ نقش کلیدی و مهمی در عملکرد آن دارد. در صورتی که بدون توجه به آب و هوای محیط و متراژ ساختمان، برای خرید کولرگازی سامسونگ اقدام شود، این دستگاه نمی تواند محیط مورد نظر را سرد کند و به دلیل فشار زیادی که به قطعات این دستگاه وارد می شود، به طور ناگهانی خاموش می شود. برای حل چنین مشکلی برای از یک کولرگازی با ظرفیت بیشتر یا کولرگازی کمکی برای تولید سرما استفاده شود. در صورتی محیط ساختمان در زمان کوتاه تری خنک شود، فشار کمتری به قطعات وارد می شود و در نتیجه خاموش نمی شود.

خراب شدن اورلود کولرگازی سامسونگ

دیگر علت خاموش شدن کولرگازی سامسونگ، خراب شدن قطعه ای به نام اورلود است. این قطعه در سیستم کولرگازی سامسونگ موظف است تا مانع فشار بیش از حد روی کمپرسور کولرگازی شود. برای مثال چنانچه دمای هوا به شدت زیاد باشد و کمپرسور برای تولید سرما دائماً کار کند، به طوری که فشار بیش از حدی به آن وارد شود، اورلود سریعاً برای خاموش شدن کمپرسور اقدام می کند. اما اگر این قطعه در کولرگازی خراب باشد، توانایی خاموش کردن کمپرسور کولرگازی و سایر قطعات را از دست می دهد و در نتیجه این دستگاه به دلیل کار کردن مداوم آسیب می بیند و خاموش می شود.

علت خاموش شدن کولرگازی سامسونگ

کثیف شدن کویل کندانسور کولرگازی سامسونگ

علاوه بر کثیف شدن فیلتر کولرگازی، کویل هایی که در پنل بیرونی کولرگازی نصب می شوند، می توانند باعث خاموش شدن این دستگاه شوند. کویل های کندانسور موظف هستند تا گرما را به بیرون انتقال دهند. اگر گرد و غبار روی کویل را پوشانده باشد، گرما به درستی به بیرون انتقال داده نمی شود و کمپرسور با کار کردن مداوم سعی می کند تا محیط داخل ساختمان را خنک کند. این فشار باعث می شود تا کولرگازی خاموش شود. برای رفع این مشکل کافیست تا تمام کویل های کندانسور با دقت تمیز شوند تا خروج گرما به محیط بیرون راحت تر انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *