احتمال تداوم ریزش قیمت طلا و سکه

سقوط آزاد طلا و ارز

به گزارش افق امروز و به نقل از جام جم ،

نادر بذرافشان در گفت و گو با مهر در مورد بازار طلا و سکه اظهار داشت: از اوایل هفته گذشته روند کاهشی قیمتها را در بازار طلا و سکه داشتیم؛ کاهش تقاضا، کاهش قیمت ارز و نوسانات بازار انس جهانی که حدوداً با ۳۰ دلار کاهش همراه بود، عواملی بودند که منجر به افت قیمت‌ها در بازار شدند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: در ابتدای هفته جاری نیز انس جهانی ۱۴ دلار افزایش یافت اما نتوانست تأثیر زیادی روی بازار ایران بگذارد. انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی همچون سفر سلطان عمان به ایران، آزادی پول‌های بلوکه شده ایران و البته اخبار مثبت از مذاکرات موجب شد که بازار تحت تأثیر افزایش قیمت جهانی طلا قرار نگیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای هفته گذشته تاکنون ۲ تا ۷ درصد کاهش قیمت را در بازار طلا و سکه داشتیم.

بذرافشان در مورد اینکه آیا ریزش قیمت تداوم خواهد داشت یا خیر نیز گفت: از حدود ۲ ماه و نیم پیش بازار طلا به ثبات رسیده بود و احتمال افزایش قیمت وجود ندارد؛ منتهی با توجه به شرایط احتمالاً تا پایان هفته کاهش یک تا ۳ درصدی در قیمت‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روال بازار خوب است و التهابی وجود ندارد، افزود: فعلاً نمی‌توان در مورد آینده بازار طلا و سکه صحبت کرد زیرا باید منتظر وضعیت انس جهانی، نرخ ارز و اخبار سیاسی- اقتصادی باشیم.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: البته از سویی دیگر باید توجه داشت که تأثیر این مؤلفه‌ها هم بر بازار طلا و سکه زیاد نیست زیرا بازار از ابتدای سال به ثبات رسیده است بنابراین اگر مردم قصد معامله طلا دارند به بازار مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *