چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

آخرین تحولات وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

در سالی که گذشت ۷۷۱۱۶۶ زوج موفق شده‌اند وام ازدواج دریافت کنند. به عبارتی دیگر ۱۵۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال ۱۴۰۲  در قالب وام ازدواج پرداخت شده است. این مقادیر نسبت به سال‌های گذشته، هم از لحاظ تعداد وام اعطایی و هم میزان وام پرداخت شده افزایش داشته است.

به گزارش افق امروز ؛ وام ازدواج یکی از مهمترین پشتوانه‌های دلگرم کننده جوانان در زمان ازدواج است. وامی که سالها است به همت دولت‌های وقت در پرداخت آن مسیر جوانان در تشکیل خانواده را هموار می کنند.

این وام یکی از مهمترین وام‌هایی است که هر ساله متقاضیان بسیاری دارد. حتی در همین لحظه نیز زوج‌های بسیاری در شهرها و استان‌های مختلف کشور در صف انتظار برای پرداخت این وام کارگشا هستند.

در سالی که گذشت ۷۷۱۱۶۶ زوج موفق شده‌اند وام ازدواج دریافت کنند. به عبارتی دیگر ۱۵۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال ۱۴۰۲  در قالب وام ازدواج پرداخت شده است. این مقادیر نسبت به سال‌های گذشته، هم از لحاظ تعداد وام اعطایی و هم میزان وام پرداخت شده افزایش داشته است.

نقشه راه تسهیل ازدواج جوانان در سال ۱۴۰۳

طبق آخرین اعلام بانک مرکزی در سال ۱۴۰۳ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌هایی که تاریخ ازدواجشان بعد از ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ ثبت شده باشد می‌توانند با شرایط اعلام شده وام ازدواج خود را دریافت کنند و در بازه زمانی ده ساله به صورت اقساطی آن را به بانک بازگردانند.

بر اساس آخرین تحولات زوج­‌های زیر بیست و پنج سال تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و زوجه‌های زیر بیست و سه سال تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان می‌­توانند تسهیلات ازدواج دریافت کنند.

گفتنی است، مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج بوده و زمان پرداخت نیز حداکثر ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده است.

نقشه خوانی وام ازدواج؛ گام اول کجا و چگونه برداشته شود؟

بسیاری از زوج‌های جوان این روزها عزم جدی برای گرفتن این وام حیاتی دارند اما نمی‌دانند از کجا و چگونه آغاز کنند؟

برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳​، در مرحله اول نیاز است هر یک از زوجین در سایت ve.cbi.ir  ثبت نام کند. در حین ثبت نام در سایت متقاضی برای اقدام مراحل بعدی راهنمایی می‌­شود.

در پایان ثبت‌نام، یک کد ده رقمی به منظور پیگیری سایر مراحل دریافت وام به متقاضی داده خواهد شد.

برای اطلاع از شعبه تامین کننده وام، لازم است سایت مورد نظر مکرر رصد شود و پس از تعیین شعبه حداکثر دوازده روز کاری فرصت است تا با مدارک لازم به شعبه مراجعه شود. بعد از پیگیری حضوری در شعبه، مراحل دریافت وام کامل می‌گردد.

نکته بسیار مهم که باید به آن توجه شود این است که در صورت عدم مراجعه حضوری زوج به شعبه در مدت مقرر اطلاعات ثبت نام آنها در سایت حذف می‌شود.

این افراد می‌توانند بیش از یک بار وام ازدواج بگیرند

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشور فرزندان بازنشستگان می‌توانند علاوه بر وام ازدواج خود تسهیلات قرضه الحسنه مضاعف از صندوق بازنشستگی دریافت کنند.

مبلغ این وام ۳۵ میلیون تومان و اقساط آن ماهیانه یک میلیون و شصت هزار و شصت و شش تومان است.

این وام به فرزندانی تعلق می‌گیرد که ازدواج اولشان را ثبت کرده باشند و پدر، مادر و یا هر دو بازنشسته باشد.

گفتنی است در صورتی که هم پدر و مادر بازنشسته باشند نیز تنها یک وام به این فرزندان تعلق می‌گیرد.

برای دریافت وام قرض الحسنه فرزندان بازنشستگان لازم است به یکی از دو نشانی www.sabasrm.ir  و www.cspf.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام و بارگذاری اصل مدارک موردنیاز اقدام شود.

نکته بسیار مهم این است که این وام به کسانی تعلق می گیرند که تاریخ ثبت ازدواجشان بعد از ۱۳۹۸/۰۱/۰۱ باشد.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی