چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
آنچه در تصور بگنجد با نهایت تلاش به آن دست خواهیم یافت
در کارگاه چگونه بدون سرمایه کارخانه دار شویم عنوان شد:

آنچه در تصور بگنجد با نهایت تلاش به آن دست خواهیم یافت

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد گفت:آنچه در تصور شما بگنجد، قطعاً به آن می رسیم، ما بایستی به خدا توکل کنیم و با تلاش و کوشش از خداوند رسیدن به آرزوهایمان را بخواهیم.

به گزارش افق امروز  به نقل از  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، دکتر نوید نصیری زاده در نشست کارگاه چگونه بدون سرمایه کارخانه دار شویم که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، اساتید، مسئولین و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سالن آمفی تئاتر سلطانی برگزار شد، گفت: فراموش نکنیم ما جانشین خدا بر روی زمین هستیم توانایی ما بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم.
دکتر نصیرزاده دلیل خلقت انسان را تاثیرگذاری دانست و اظهار کرد: در شرایط امروز امکانات زیادی وجود دارد بنابراین بایستی مولد و تاثیرگذار باشیم، اگر در ذهنمان رویا داریم و رویاهایمان ما را نمی‌ترساند، بنابراین به اندازه کافی آنها بزرگ نیستند، رویاهای ما چیزی نیست که در خواب می‌بینیم رویاهای ما آن چیزی است که نمی‌گذارد ما به خواب برویم.
وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی مبنی بر خواستن توانستن است ابراز کرد: آنچه در تصور شما بگنجد، قطعاً به آن می رسیم، ما بایستی به خدا توکل کنیم و از خداوند رسیدن به آرزوهایمان را بخواهیم.
معاون علمی پارک علم و فناوری یزد ادامه داد: حضرت علی می‌فرمایند: «هر کس نهایت تلاش خود را برای رسیدن به هدف به کار گیرد به خواسته‌هایش می‌رسد»، بنابراین باید در کار خود تلاش و صبوری داشته باشیم.
هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد یکی از دلایل شکست کسب و کارها را ناشی از عدم برنامه‌ریزی دانست و گفت برنامه‌ریزی فوق العاده در کسب و کار مهم است ما باید برای خودمان برنامه‌ریزی کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت داشته باشیم. با برنامه‌ریزی باید توانایی و مهارت فردی خود را در مباحث کسب و کار افزایش دهیم.
وی ترس را عدم حضور خدا وجود نیروهای شر آفرین دانست و افزود: اگر خداوند آرزوی در دل انسان نهاد است پس بدان که توانایی رسیدن به آن را دارا هستی و قدم‌های اول کسب و کار را بایستی محکم و استوار برداشت.
دکتر نوید نصیری زاده مشکل اغلب جوانان را داشتن عجله برشمرد و گفت: نسل جدید ما ی‌خواهد در زمان کم و بدون تلاش به خواسته‌های خود برسد در حالی که در نظام آفرینش برای هر چیزی زمان مشخص شده و به صورت تدریجی به اهداف خواهیم رسید. در دنیا کسب و کار بدون سختی مکان‌پذیر نیست.
دکتر نصیری زاده، استفاده از تجربه دیگران را بسیار کارساز دانست و متذکر شد: جوانان بدانند که هر چیزی قابل تجربه کردن نیست، تجربه کردن بعضی از چیزها فلاکت و بدبختی به همراه دارد و دیگر قابل بازگشت نیست.
هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد داشتن حسابرسی مالی و انضباط پولی را قبل از شروع کسب و کار، لازم دانست و گفت: فرد باید برای خود حسابدار داشته باشد و حساب‌هایش روشن باشد.
دکتر نوید نصیری‌زاده، تفکر مثبت را در راه‌اندازی کسب و کار، لازم و ضروری دانست و گفت: متاسفانه به علت اشکالات فرهنگی زیادی که داریم، اصولاً منفی‌گرا هستیم این در حالی است امکانات فراوان و فرصت‌های زیادی در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی