یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
اجباری بودن خدمات پس از فروش لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو
مدیرکل استانداردیزد خبرداد:

اجباری بودن خدمات پس از فروش لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو

مدیرکل استاندارداستان یزدگفت:شهروندان وهم استانی های عزیزمطلع باشندکه خدمات پس از فروش لوازم خانگی ولوازم یدکی خودرودرسراسر کشور اجباری شده است.

به گزارش افق امروز; دکترحمید مطهری در اولین نشست کارگروه توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد که در محل اداره کل و با حضور متخصصین این حوزه برگزارشده بودافزود: در یکصدوشانزدهمین نشست شورای عالی استاندارد، با دستور مستقیم رییس فقید دولت سیزدهم، شهید آیت الله دکتر ابراهیم رییسی، استاندارد ۱۳۶۲۹باعنوان وسایل خانگی – خدمات پس از فروش – اصول و روش های ارزیابی و همچنین استاندارد۱۹۱۱۷ با عنوان خودروـ شیوه ارائه خدمات پس از فروش ـ اصول و روش ارزیابی از تاریخ ۲۳/۰۸/۱۴۰۲ اجباری اعلام شده است.
وی ادامه داد:به منظور بهبود کیفیت خدمات پس از فروش، کاستن دغدغه هاودل نگرانی های گذشته مردم و صیانت حداکثری از حقوق مصرف کنندگان، سازمان ملی استاندارد ایران در راستای اجرایی شدن این دو گروه ازخدمات پس از فروش، اقدام کرده است.

مدیرکل استاندارداستان یزد دربخش دیگری از سخنان خودبا بیان اینکه در یک سال اخیر با ۱۳۰ مجتمع تولیدی استان از نظر میزان مصرف انرژی وبرای ممیزی این مهم طبق قانون، مکاتبه شده است، ادامه داد: بر اساس مصوبات موجود در صورتی که صنایع پرمصرف، میزان انرژی مورد استفاده را ظرف مدت یکسال به حد استانداردهای تعیین شده در این زمینه نرسانند وهمراهی لازم را نداشته باشند، پس از اخطارهای قانونی، نرخ حامل های انرژی برای آنها ممکن است در سالهای اتی بر اساس قیمت جهانی محاسبه ‌شود یا سایر روش های قانونی در مورد انها اعمال گردد.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ شرکت تولید کاشی در استان به دلیل عدم رعایت استاندارد یا تخلف در اظهار کیفیت محصول در یک سال گذشته جریمه شده اند، در خصوص حقوق شهروندان در این زمینه یادآور شد: بخش قابل توجهی از شهروندان از حقوق قانونی خود در زمینه کیفیت کالا اطلاع لازم را ندارند و همین موضوع باعث شده تا در پیگیری مطالبات خود از تولیدکنندگان در زمینه کیفیت کالا، دچار مشکل شوند.
مدیرکل استاندارد استان یزد همچنین بروزرسانی حدود ۵۰ دستورالعمل طی یکسال گذشته را از مهمترین اقدامات اصلاحی زیرساختی و ساختاری این مجموعه عنوان کرد و افزود: عضویت استاندارد ایران در اتحادیه اعتبارسنجی بین المللی آزمایشگاه‌های ایلک (ILAC ) که بعد از ربع قرن تلاش و ناکامی، بالاخره با تلاش بسیار زیاد و شبانه روزی سازمان ملی استاندارد در دولت سیزدهم محقق شد، موفقیتی مهم برای کشور است که باعث شده تا استاندارد ایران در کشورهای عضو پذیرفته شده و محصولات دارای نشان استاندارد ایران در این کشورها مورد ارزیابی و بررسی مجدد قرار نگیرد.
حمید مطهری در پایان از کسب موفقیت افتخار آمیز عضویت سازمان ملی استاندارد ایران در کمیته مدیریتی سیستم بین المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات IECEE نیز تحت عنوان کسب سومین اعتباربین المللی در کمتر از سه ماه برای کشورمان یاد کرد.
شایان ذکر است،پایان بخش این نشست مرورمصوبات کارگروه توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد بود ضمن این که عنوان شد، همشهریان عزیز می توانند در صورت بروز هرگونه نارضایتی از خدمات پس از فروش و هرگونه شکایت در حوزه محصولات مشمول استاندارد اجباری، نسبت به ثبت اعتراضات و شکایات خود در سامانه مردم دار به آدرس WWW.1517.I NSO.GOV.IR اقدام نمایند.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی