ارتقاء خدمات دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی طرح پیشخوان دانشجویی (حامی دانشجویان)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از شروع طرح پیشخوان دانشجویی با هدف تسهیل ارتباطات دانشگاهی و ارتقای خدمات رسانی به دانشجویان خبر داد و گفت: در این طرح، با ایجاد یک میلیون و چهارصد هزار ایمیل اختصاصی برای دانشجویان، امکان ارسال درخواست‌ها بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم خواهد شد، که گامی مهم در بهبود و شفافیت تعاملات دانشگاهی محسوب می‌شود

به گزارش افق امروز

دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری در نشست کارشناسان حامی در طرح تحول، دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگ‌ترین دانشگاه جهان اسلام دانست و گفت: این دانشگاه با یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار دانشجو در ۴۰۰ شهر کشور، نقشی کلیدی در آموزش عالی کشور ایفا می‌کند.
وی به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی که در سال ۱۴۰۰ توسط جمعی از متخصصان دانشگاه تدوین شد، اشاره کرد و افزود: این سند چهار‌ساله، دانشگاه را متعهد کرده است که در ساختارهای آموزشی، اداری و سایر بخش‌ها دستخوش تحولات اساسی شود.

دکتر دهقانی اشکذری یکی از مهم‌ترین محورهای این تحول را گذار از آموزش حافظه‌محور به مهارت‌محور عنوان کرد و گفت: «امسال جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که دوره‌های کارآموزی خود را در صنعت گذرانده بودند، در کارخانه ایفا سرام برگزار شد و برای نخستین‌بار، ۶۰ نفر مستقیماً در صنعت فارغ‌التحصیل شدند.»
وی با اشاره به تغییر ساختار دانشکده‌های سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، اظهار کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۱۰ دانشکده تخصصی شامل مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی، صنعت ساختمان و محیط زیست، بازار و کسب‌وکار، تمدن و مطالعات جهان، فرهنگ و زندگی، جامعه و رسانه، مهارت و کارآفرینی، تعلیم و تربیت اسلامی، پزشکی و دانشکده فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته است. این تغییرات با هدف تحول در آموزش‌های کاربردی و حل مسائل استان انجام شده است.

خانم دکتر زهره بهشتی‌پور، معاون باشگاه پژوهشگران و نخبگان، نیز در ادامه این نشست در خصوص طرح تحول نطام اداری اظهار داشت:: «با راه‌اندازی طرح پیشخوان دانشجویی، که بخشی از نظام تحول اداری دانشگاه می باشد تمامی دانشجویان خواهند توانست درخواست‌های خود را از طریق ایمیل ثبت کنند و به شبکه دانشگاه متصل شوند. وی هدف از اجرای این طرح را تحول در نظام پاسخگویی دانشگاه و تکریم دانشجویان عنوان کرد و افزود در نظام تحولی جدید کارکنان بر اساس عملکرد در پنج سطح کارا، کارآمد، ماهر، خبره و ممتاز طبقه‌بندی می‌شوند.
در پایان این نشست، کارشناسان حاضر به طرح سوالات خود پرداخته و پیرامون روند اجرای طرح حامی بحث و تبادل‌نظر کردند.

انتهای پیام/+

منبع خبر : سید محمد جواد عرفانفر

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search