به گزارش افق امروزاسکاربو وینتیج، شرکت طراحی در جنوب کالیفرنیا، متخصص در خلق خودروهای سفارشی با الهام از گذشته و فناوری مدرن است. این شرکت با سالها تجربه در بهروزرسانی خودروهای کلاسیک مانند پورشه ۹۱۱، حالا با SV روور، گرانترین شاسیبلند جهان، استاندارد جدیدی تعریف کرده است. این «هایپرتراک» با طراحی الهامگرفته از لندروور دیفندر کلاسیک، بدنهای کشیدهتر و پایینتر دارد که آن را به یک شاسیبلند مسابقهای آفرود با قابلیت استفاده روزمره تبدیل میکند. SV روور روی شاسی لولهای سفارشی ساخته شده که استحکام بالایی برای عملکرد آفرود و ایمنی در برابر واژگونی فراهم میکند.
بدنه از کربن و آلومینیوم ساخته شده و وزن خودرو را با وجود تجهیزات سنگین به حدود ۲ تن محدود کرده است. این شاسیبلند دو گزینه پیشرانه ارائه میدهد که شامل موتور V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری با ۱۱۰۰ اسب بخار و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳.۲ ثانیه یا نسخهٔ الکتریکی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و باتری ۷۵ کیلووات ساعتی میشود. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک سریع، انتقال نیرو به هر چهارچرخ را مدیریت میکند درحالیکه امکان انتخاب حالت محرک عقب هم وجود خواهد داشت. سیستم چهارچرخ محرک، گیربکس کمکی با حالتهای سبک و سنگین و دیفرانسیلهای قفلشونده جلو و عقب، این شاسیبلند را برای فتح هر زمینی آماده میکنند.
برای مسیرهای ناهموار، SV روور مجهز به سیستم تعلیق بادی مستقل با ۷۶۰ میلیمتر جابجایی چرخ (تراول) است که از فرودهای سخت جلوگیری کرده و پایداری را در زمینهای ناهموار حفظ میکند. لاستیکهای ۴۰ اینچی روی رینگهای ۲۰ اینچی و سیستم فرمانگیری چرخهای عقب، چابکی را در مسیرهای دشوار افزایش میدهند. این ویژگیها SV روور را به یکی از معدود شاسیبلندهای خیابانی تبدیل کرده که در آفرود بیرقیب است. قیمت پایه از ۱.۵ میلیون دلار شروع میشود و بسته به سفارشیسازیهای مشتری میتواند افزایش یابد.
داخل کابین SV روور ترکیبی از حس آفرود و تجمل است. روکشهای آلکانتارا و آلومینیوم، صندلیهای مسابقهای و صفحه آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی به همراه سیستم اطلاعاتیسرگرمی ۱۲.۸ اینچی، تجربهای مدرن ارائه میدهند. امکانات رفاهی شامل شیشههای برقی و سیستم تهویه مطبوع، راحتی را در کنار عملکرد تضمین میکنند. این شاسیبلند نهتنها برای آفرود، بلکه برای استفاده روزمره نیز طراحی شده است.