به گزارش افق امروز
به نقل از ایرنا، سالار قاسمی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان با محوریت پروژه مهر افزود: این مدارس با حضور رییس جمهور در سراسر کشور افتتاح خواهد شد که کار بی سابقه ای است.
وی یادآور شد: ۸۰ هزار معلم در دولت چهاردهم در حال جذب آموزش و پرورش هستند که حدود ۸۶۰ نفر از این تعداد سهم استان کرمان است و اقدام بزرگی در راستای تامین نیروی انسانی این نهاد است.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه رییس جمهور بشخصه در ۵۰ جلسه که به طور میانگین هفته ای یک تا ۲ بار است در جلسات مرتبط با آموزش و پرورش شرکت میکند تصریح کرد: حضور استانداران نیز در شورای آموزش و پرورش موجب ارتقای جایگاه این شورا شده است.
تاکید دولت بر کارآمدی شورای آموزش و پرورش
وی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش راهبردیترین شورای هر استان است گفت: این شورا میتواند با تامین منابع مالی غیردولتی و ایجاد هماهنگی بین دستگاهها، گرهگشای بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش باشد؛ رییس جمهور و دولت هم بهشدت بر کارآمدی این شورا تاکید دارند زیرا کیفیت بخشی به آموزش، اولویت دولت است.
قاسمی گفت: با توجه به اولویتی که دولت چهاردهم در بخش آموزش و پرورش دارد، کیفیت و عدالت آموزشی یعنی جایگاه راهبردی آموزش و پرورش تقویت و مصوبات شورای آموزش و پرورش کاربردی شود.
وی با اشاره به اهتمام دولت چهاردهم در زمینه آموزش و پرورش تصریح کرد: استاندار کرمان نیز از استانداران موفق و همراه است که نگاه تخصصی و فنی به آموزش و پرورش دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اولویت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید است و پروژه مهر صرفا کار آموزش و پرورش نیست بلکه یک راهبرد ملی و وظیفه همه دستگاههاست.
وی با اشاره به نشر اکاذیب و شایعاتی مانند غیرحضوری شدن مدارس با توجه به جنگ ۱۲ روزه افزود: میطلبد مجموعه ارکان استانها با مشارکت استانداران به پروژه مهر ورود کنند.
قاسمی به اصلاح ساختار دانشگاه فرهنگیان به عنوان بزرگترین مرکز کیفیت بخشی به آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان یک دبیرستان بود و با اصلاح ساختاری که در این زمینه در حال انجام است، تراز ملی پیدا میکند که دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست.
وی اضافه کرد: ما باید صدای بی صدایانی چون دانش آموزان استثنایی و مدافع منافع این افراد باشیم.
رشد ۵۰۰ درصدی اعتبارات نوسازی مدارس در دولت چهاردهم
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر اینکه اعتبارات نوسازی مدارس در دولت چهاردهم ۵۰۰ درصد افزایش یافته است گفت: اگر قرار است یکجا تبعیض قائل شویم باید برای دانش آموزان با نیاز ویژه باشد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی را جدی بگیرید گفت: مدرسه پناهگاه دانش آموزان استثنایی است و سهم این مدارس در نهضت مدرسه سازی باید بیشتر دیده شود.
قاسمی ادامه داد: میانگین سرانه فضای آموزشی در ایران ۵.۵ متر مربع و همین عدد در دنیا ۸.۶ متر مربع است در حالی که سرانه مدارس استثنایی در کشور ۹ متر مربع و در دنیا ۲۷ متر مربع است که بیانگر فاصله بسیار زیادی است.
وی با اشاره به آمار قابل توجه دانش آموزان بازمانده از تحصیل اظهار داشت: نبود سرویس رفت و آمد مناسب یکی از دلایل اصلی و مهم است که میطلبد استانها نیز در راستای تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی و البته تجهیز این مدارس تلاش کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش، آموزش و پرورش استثنایی را در سه کلمه “توانبخشی ورزشی، هنری و حرفهای” خلاصه کرد و گفت: امسال برای اولین بار ۲ محتوای درسی برای بچههای اوتیسم تعریف شده و قصد داریم سنجش را چند سال به عقب بکشانیم تا شناسایی این کودکان زودتر انجام شود.
قاسمی در سفر به کرمان علاوه بر بازدید از مراکز آموزشی استثنایی استان، چند طرح در حوزه توسعه فضای آموزشی و ورزشی را نیز افتتاح کرد که این اقدامات بخشی از برنامههای کلان وزارتخانه در راستای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و حمایت از دانشآموزان با نیازهای ویژه است.