چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
اولین نشست اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت با هدف آموزش مقابله با حیوان گزیدگی و هاری برگزار شد

اولین نشست اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت با هدف آموزش مقابله با حیوان گزیدگی و هاری برگزار شد

اولین نشست اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت و شورای پیامگزاران سلامت استان با محوریت حیوان گزیدگی و هاری و مطالبه‌ این امر از مسئولان استان در سال جاری برگزار شد.

به گزارش افق امروز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان- رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان هدف از برگزاری این نشست را مطالبه اجتماعی جامعه مبنی بر مقابله با حیوان گزیدگی و جلوگیری از شیوع بیماری هاری با توجه به اتفاقات ناگوار اخیر و اهمیت این موضوع در استان عنوان کرد و تبیین نقش دستگاه های اجرایی در همکاری های بین بخشی جهت کنترل حیوان گزیدگی و هاری را حائز اهمیت دانست.
دکتر سید مسعود موسوی افزود: نگاه سلامت محور و همکاری همه جانبه کلیه آحاد جامعه برای ایجاد جامعه ای سالم ضروری به نظر می‌رسد.
مدیر گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان هم ضمن ارائه آماری از شیوع ابتلا به حیوان گزیدگی در استان اظهار داشت: بر خلاف تصور عموم جامعه بیماری هاری نه تنها از طریق سگ آلوده بلکه توسط دیگر حیوانات از جمله گربه، موش، گوسفند، آهو و… منتقل می شود.
دکتر مژگان مینوسپهر در ادامه به راه های انتقال ویروس، اقدامات پیشگیرانه و درمانی بیماری هاری اشاره کرد گفت: افرادی که دچار حیوان گزیدگی شدند باید در اسرع وقت به مراکز درمانی کرده مراجعه و تحت مراقبت های ویژه قرار گیرند در غیر این صورت با بروز علائم هاری، این بیماری درمان پذیر نبوده و منجر به مرگ بیمار خواهد شد.
مهندس فقیهی مسئول مدیریت پسماند سازمان شهرداری استان ضمن اشاره به دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب در استان گفت: سازمان شهرداری از طریق دریافت گزارشات مردمی و گشت زنی های مکرر نسبت به جمع آوری سگ های بلاصاحب اقدام می نماید. از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند در این زمینه میتوان به سالم سازی و عقیم سازی جمعیت سگ ها پس از جمع آوری اشاره کرد.
در انتهای نشست دکتر پورمیرزایی پیام گزار سلامت اداره دامپزشکی استان به پرسش های جمعیت هدف در این زمینه پاسخ داد.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی