چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
بازرسی فنی از واحدهای تولیدی گلستان

بازرسی فنی از واحدهای تولیدی گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان از 320 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی گلستان در 3 ماهه نخست سال 1403 خبر داد.

به گزارش افق امروز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان؛ سید مهدی حسینی در این خصوص گفت: بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش و کنترل کالاهای تولید شده در واحدهای تولیدی، یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد ایران است که با هدف تامین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و بهداشت جامعه، حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد رقابت سازنده بین تولید کنندگان محصولات داخلی انجام می شود.

حسینی افزود: در این راستا در ۳ ماهه نخست سال جاری، ۳۲۰ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان انجام شد که ۱۶ کارشناس فنی استاندارد در قالب تیم های یک یا دو نفره، در اجرای این امر دخیل بودند. دبیر شورای استاندارد گلستان افزود: در ۳ ماهه نخست سالجاری، ۵۰۵ نمونه از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان اخذ شده که تاکنون ۴۷۴ قلم از این نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده همکار و آزمایشگاه‌های اداره کل مورد آزمون قرار گرفته است.

حسینی با اظهار این مطلب که: آزمون نمونه‌ها حاکی از انطباق ۳۹۴ نمونه با استاندارد و مغایرت ۸۰ نمونه با استاندارد ملی بود، گفت: به تولیدکنندگان فراورده‌های مغایر با استاندارد، تذکر و اخطار کتبی جهت رفع نواقص و ارتقاء کیفیت کالای تولیدی داده شده است.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی