شنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
حجت الاسلام رضا صادقی در نشست خبری بمناسبت دهه امامت و ولایت در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه برنامه های متنوعی از سوی اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت این دهه و اعیاد مبارک در بقاع و امامزادگان تدارک دیده شده که بعضا برگزار و برخی نیز در دست اقدام است ؛ از جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در ۶۰ بقعه متبرکه استان و توزیع ۲۵ هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر در راستای اجرای نیات واقفین خبر داد. مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه تنها در دو قنات زارچ و ندوشن که اخیرا موفق به اخذ سند مالکیت شده اند، در مجموع ۱۴۰ رقبه با نیت غدیر وجود دارد اظهارداشت : مردم یزد در راستای ترویج فرهنگ غدیر موقوفات خوبی داشته و دارند. وی عنوان کرد : طرح نشاط معنوی در ۲۲ امامزاده استان جهت اوقات فراغت در قالب برنامه های آموزشی به صورت مشارکت با سایر دستگاه ها یا تشکیل هیاتهای جوانان برای آموزش مهارتهای دهگانه برگزار و دنبال می شود. صادقی با بیان اینکه طی یک سال گذشته، ۱۲ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در حدود ۱۵ هزار و ۱۵۷ مترمربع ساخت و ساز در حوزه موقوفات و طرحهای سرمایه گذاری این بخش در دستور کار قرار گرفته که به طور متوسط پیشرفت آنها بیش از ۳۰ درصد است ؛ از اجرای۱۰ طرح عمرانی به همت خیرین در برخی امامزاده های استان خبر داد . مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد سه مورد از این طرحها مربوط به شهرستان میبد ، دو طرح در ارکان، چهار طرح در شهرستان یزد و دو طرح نیز مربوط به شهرستان تفت ذکر کرد و افزود: هم اکنون در ۳۲ بقعه سطح استان کار عمرانی در دست اقدام است که از مهمترین آنها می توان به طرح تجاری امامزاده سید جعفر محمد(ع) و تکمیل صحن ولایت امامزاده جعفر(ع) اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد : بیش از یک هزار رقبه در استان طی سه ماه گذشته در سال جاری دارای سند مالکیت و 194 موقوفه جدید در استان ثبت، شناسایی و احیاء شده است . صادقی با بیان اینکه با توجه به احصاء نیازهای وقفی امروز در استان تلاش داریم نیت واقفان را به سمت این نیازها سوق دهیم؛ ثبت وقف در زمینه ایجاد پارکینگ و نیز تامین مسکن برای زوجهای جوان و نیز موقوفات ترویجی قرآن را از دیگر نیازهای وقفی احصاء شده در استان یزد عنوان کرد . مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح داشت : تنها در ۲ قنات زارچ و ندوشن که اخیرا موفق به دریافت سند مالکیت برای آنها شدیم در مجموع ۱۴۰ رقبه با نیت غدیر وجود دارد. گفتنی اینکه در پایان این نشست که باحضور معاونین اوقاف و امورخیریه استان برگزار گردید به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد خبرداد ؛

برگزاری جشن ولایت علوی در بقاع متبرکه استان به مناسبت عید غدیر

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری جشن و برنامه‌های مختلف به مناسبت دهه امامت و ولایت در بقاع و امامزادگان استان شامل آیین غبارروبی امامزادگان، مسابقه خطبه خوانی غدیر، قرائت زیارت جامعه کبیره و راه اندازی کاروان‌های شادی خبر داد.

به گزارش افق امروز; حجت الاسلام رضا صادقی در نشست خبری بمناسبت دهه امامت و ولایت در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه برنامه های متنوعی از سوی اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت این دهه و اعیاد مبارک در بقاع و امامزادگان تدارک دیده شده که بعضا برگزار و برخی نیز در دست اقدام است ؛ از جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در ۶۰ بقعه متبرکه استان و توزیع ۲۵ هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر در راستای اجرای نیات واقفین خبر داد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه تنها در دو قنات زارچ و ندوشن که اخیرا موفق به اخذ سند مالکیت شده اند، در مجموع ۱۴۰ رقبه با نیت غدیر وجود دارد اظهارداشت : مردم یزد در راستای ترویج فرهنگ غدیر موقوفات خوبی داشته و دارند.
وی عنوان کرد : طرح نشاط معنوی در ۲۲ امامزاده استان جهت اوقات فراغت در قالب برنامه های آموزشی به صورت مشارکت با سایر دستگاه ها یا تشکیل هیاتهای جوانان برای آموزش مهارتهای دهگانه برگزار و دنبال می شود.
صادقی با بیان اینکه طی یک سال گذشته، ۱۲ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در حدود ۱۵ هزار و ۱۵۷ مترمربع ساخت و ساز در حوزه موقوفات و طرحهای سرمایه گذاری این بخش در دستور کار قرار گرفته که به طور متوسط پیشرفت آنها بیش از ۳۰ درصد است ؛ از اجرای۱۰ طرح عمرانی به همت خیرین در برخی امامزاده های استان خبر داد .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد سه مورد از این طرحها مربوط به شهرستان میبد ، دو طرح در ارکان، چهار طرح در شهرستان یزد و دو طرح نیز مربوط به شهرستان تفت ذکر کرد و افزود: هم اکنون در ۳۲ بقعه سطح استان کار عمرانی در دست اقدام است که از مهمترین آنها می توان به طرح تجاری امامزاده سید جعفر محمد(ع) و تکمیل صحن ولایت امامزاده جعفر(ع) اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد : بیش از یک هزار رقبه در استان طی سه ماه گذشته در سال جاری دارای سند مالکیت و ۱۹۴ موقوفه جدید در استان ثبت، شناسایی و احیاء شده است .
صادقی با بیان اینکه با توجه به احصاء نیازهای وقفی امروز در استان تلاش داریم نیت واقفان را به سمت این نیازها سوق دهیم؛ ثبت وقف در زمینه ایجاد پارکینگ و نیز تامین مسکن برای زوجهای جوان و نیز موقوفات ترویجی قرآن را از دیگر نیازهای وقفی احصاء شده در استان یزد عنوان کرد .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح داشت : تنها در ۲ قنات زارچ و ندوشن که اخیرا موفق به دریافت سند مالکیت برای آنها شدیم در مجموع ۱۴۰ رقبه با نیت غدیر وجود دارد.
گفتنی اینکه در پایان این نشست که باحضور معاونین اوقاف و امورخیریه استان برگزار گردید به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد .

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی