به گزارش افق امروزموتورسیکلتهای چینی، همانند خودروهای ساخت این کشور، در حال رقم زدن یک تحول تدریجی در بازار جهانی هستند؛ تحولی که شاید در نگاه اول باورکردنی نباشد، اما با بررسی دقیقتر ابعاد و پتانسیلهای آن آشکارتر میشود. برندهایی نوظهور مانند بندا (Benda)، سیاف موتو (CFMoto)، وگ (Voge) و کیو جی (QJ Motor) با ارائه محصولاتی با قیمت رقابتی و کیفیت قابل قبول، توانستهاند جای خود را در بازارهای مختلف جهانی باز کنند و سهمی از این بازار بزرگ را به دست آورند.
در دهههای میانی قرن بیستم، موتورسیکلتهای ژاپنی به عنوان محصولاتی قابل اعتماد و با کیفیت شناخته نمیشدند. این محصولات در مقایسه با رقبای اروپایی و آمریکایی، از نظر کیفیت و دوام در سطح پایینتری قرار داشتند. با این حال، تولیدکنندگان ژاپنی با پشتکار و تلاش مداوم، از اشتباهات و نقاط ضعف خود درس گرفتند و با الگوبرداری از رقبای قدرتمند خود به تدریج کیفیت محصولات خود را بهبود بخشیدند.
در دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی، تلاشهای ژاپنیها به ثمر نشست و آنها به نقطهای رسیدند که توانستند با ارائه انواع موتورسیکلت با کیفیت بالا و قیمت رقابتی، بازار جهانی را تسخیر کنند. این موفقیت به حدی بود که دولت آمریکا مجبور شد قوانینی را وضع کند تا از ورشکستگی برندهای آمریکایی سازنده موتورسیکلت در برابر رقبای ژاپنی جلوگیری کند.
پس از دههها سلطه ژاپنیها، برندهای چینی وارد صحنه شدهاند تا این نظم تثبیت شده را به چالش بکشند. این برندها در حال حاضر تقریباً در جایگاهی مشابه ژاپنیها در دهه ۱۹۶۰ قرار دارند. با این حال، آنها با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت هستند و با ارائه موتورسیکلتهای متنوع از انواع اسپورتبایکها گرفته تا کروزرها و توررها، که ارزش و کیفیت آنها در طول سالها بهبود یافته، سلطه ژاپنیها را تهدید میکنند. با ما در گجت نیوز همراه باشید تا به معرفی بهترین موتورسیکلتهای چینی سال ۲۰۲۵ بپردازیم.
نگاهی به ۱۰ مورد از بهترین موتورسیکلتهای چینی سال ۲۰۲۵
یکی از عوامل کلیدی موفقیت برندهای چینی، ارائه محصولاتی با قیمت رقابتی است. این برندها با بهرهگیری از مزیتهای تولید در چین میتوانند موتورسیکلتهایی با قیمت پایینتر از رقبای ژاپنی، اروپایی و آمریکایی به بازار عرضه کنند. این امر باعث شده است که محصولات آنها برای طیف وسیعتری از مشتریان در سراسر جهان، از جمله بازارهای در حال توسعه جذابیت داشته باشد.
علاوه بر قیمت رقابتی، برندهای چینی در سالهای اخیر توجه ویژهای به بهبود کیفیت محصولات خود داشتهاند. چینیها با سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه، استفاده از فناوریهای پیشرفته و همکاری با شرکتهای معتبر بینالمللی، توانستهاند کیفیت موتورسیکلتهای خود را به طور قابل توجهی ارتقا دهند. به همین منظور برخی موتورسیکلتهای چینی از نظر کیفیت، ایمنی و عملکرد، با محصولات برندهای مطرح جهانی رقابت میکنند. در ذیل به معرفی بهترین موتورسیکلتهای چینی حال حاضر بازار میپردازیم.
۱۰. بندا دارک فلگ کامندر ۵۰۰ (Benda Dark Flag Commander 500)
در حالی که موتورهای V4 معمولاً با موتورسیکلتهای ایتالیایی قدرتمند و گرانقیمت همراه هستند، شرکت چینی بندا (Benda) با معرفی دارک فلگ کامندر ۵۰۰ این تصور را به چالش کشیده است. این موتورسیکلت که بهترین موتورسیکلتهای چینی سال ۲۰۲۵ محسوب میشود، با موتور V4 با حجم ۴۹۶ سیسی خود، یکی از کوچکترین موتورهای V4 را در سال ۲۰۲۵ ارائه میدهد و مفهوم مالکیت یک موتورسیکلت V4 را به طیف وسیعتری از خریداران نزدیک میکند. قدرت تولیدی این موتور حدود ۵۴ اسب بخار است که برای یک موتور ۵۰۰ سیسی قدرت قابل قبولی محسوب میشود.
انتقال قدرت از طریق یک گیربکس شش سرعته و سیستم انتقال قدرت تسمهای (Belt Drive) به چرخ عقب انجام میشود. سیستم انتقال قدرت تسمهای در مقایسه با زنجیر، مزایایی مانند نگهداری آسانتر و کمصدایی بیشتر را ارائه میدهد، اما معمولاً بازده کمتری نسبت به زنجیر دارند. بزرگترین نقطه تمایز دارک فلگ کامندر ۵۰۰، قیمت آن است. با قیمتی در حدود ۸۰۰۰ دلار، این موتورسیکلت V4 را برای گروهی از موتورسواران قابل دسترسی میکند که قبلاً توانایی خرید موتورسیکلتهای V4 با قیمتهای بسیار بالاتر را نداشتند.
با این حال، مالکیت یک موتورسیکلت V4 همواره با چالشهایی همراه است. موتورهای V4 به دلیل ساختار پیچیدهتر نسبت به موتورهای دو سیلندر یا تک سیلندر، ممکن است تعمیر و نگهداری پیچیدهتری داشته باشند.
مشخصه | مقدار |
---|---|
نوع موتور | V4، خنککاری مایع، ۴ سوپاپ در هر سیلندر |
حجم موتور | ۴۹۶ سیسی |
حداکثر قدرت | ۵۳.۶ اسب بخار در ۱۰,۰۰۰ دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۴۲ نیوتن متر در ۷,۵۰۰ دور بر دقیقه |
گیربکس | ۶ سرعته، درایو تسمهای |
وزن خالص | ۲۴۱ کیلوگرم |
۹. کُو ۴۵۵ (Kove 450 RR)
شرکت چینی کُو (Kove) با معرفی موتورسیکلت ۴۵۰RR، به عنوان اولین رقیب جدی برای کاوازاکی ZX-4R گام مهمی در بازار موتورسیکلتهای اسپرت کوچک برداشته است. پیشرانه این موتورسیکلت اگرچه از نظر حجم کمی بزرگتر از مدلهای ساخت شرکت QJ (Qianjiang) است، اما با این وجود توان خروجی آن اندکی کمتر بوده و گشتاور آن با مدلهای QJ برابری میکند.
بدین ترتیب، این موتورسیکلت برای استفادهی روزمره بهینه شده و در عین حال، با بهرهگیری از سیستم تعلیق کاملاً قابل تنظیم عملکردی فراتر از انتظار را در پیست مسابقه نیز ارائه میدهد. یکی از نقاط قوت کوو ۴۵۰RR، طراحی منسجم و جذاب آن است که در مقایسه با سایر موتورسیکلتهای چینی، ظاهری چشمنوازتر و هماهنگتر دارد و آن را در زمره بهترین موتورسیکلتهای چینی سال ۲۰۲۵ قرار داده است.
مشخصه | مقدار |
---|---|
نوع موتور | چهارسیلندر خطی، خنککاری مایع، DOHC، ۴ سوپاپ در هر سیلندر |
حجم موتور | ۴۴۳ سیسی |
حداکثر قدرت | ۶۹.۷ اسب بخار در ۱۳,۰۰۰ دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۳۹ نیوتن متر در ۹,۰۰۰ دور بر دقیقه |
گیربکس | ۶ سرعته، درایو زنجیری |
وزن خالص | ۱۶۵ کیلوگرم |
۸. وُگ ۵۰۰ (Voge RR500)
شرکت وُگ (Voge) با معرفی RR500، دومین موتورسیکلت اسپرت خود با موتور چهار سیلندر خطی را پس از مدل RR660 به بازار عرضه کرده است. این موتورسیکلت ۴۷۵ سیسی، به عنوان یک رقیب چینی دیگر برای کاوازاکی ZX-4RR وارد میدان شده است. وُگ ادعا میکند که RR500 با تولید ۷۶ اسب بخار قدرت وزن مشابه کاوازاکی را دارد، که در صورت واقعیت میتواند یک مزیت رقابتی مهم برای این موتورسیکلت محسوب شود.
طراحی ظاهری RR500 با یک ورودی هوای رامایر در جلوی بدنه که ظاهری نسبتاً نامتعارف به آن میدهد، از سایر رقبا متمایز میشود. این طراحی منحصر به فرد میتواند برای برخی از موتورسواران جذابیت داشته باشد و به نوعی به شناسنامه این موتورسیکلت در بازار تبدیل شود. هنوز جزئیات بیشتری در مورد RR500 منتشر نشده است. با این حال، انتظار میرود که این موتورسیکلت امسال با قیمتی رقابتی در بازار چین عرضه شود.
اگر وُگ بتواند با ارائه یک محصول با کیفیت، عملکرد مناسب و قیمت جذاب نظر مشتریان را به خود جلب کند، میتواند به یک رقیب جدی برای کاوازاکی ZX-4RR و سایر موتورسیکلتهای اسپرت کوچک در بازار چین تبدیل شود.
مشخصه | مقدار |
---|---|
نوع موتور | چهارسیلندر خطی، خنککاری مایع، DOHC، ۴ سوپاپ در هر سیلندر |
حجم موتور | ۴۷۵ سیسی |
حداکثر قدرت | ۷۶ اسب بخار |
حداکثر گشتاور | نامشخص |
گیربکس | ۶ سرعته، درایو نهایی زنجیری |
وزن خالص | ۱۹۲ کیلوگرم |
۷. کیو جی ۴۵۰ (QJ Motor SRK 450 RR)
گروه موتورسیکلت Qianjiang (QJ) به عنوان یکی از پیشگامان صنعت موتورسیکلت چین، به دلیل کیفیت فنی بالای محصولاتش شناخته میشود. حمایت مالی قدرتمند گروه خودروسازی جیلی (Geely) چین، نقش مهمی در توسعه و گسترش بازار بینالمللی QJ، از جمله ورود به بازارهای اروپایی داشته است.
موتورسیکلت SRK 450 RR یکی از محصولات برجستهی این گروه است که با ارائه مشخصات فنی رقابتی، به عنوان یک رقیب جدی برای موتورسیکلتهای مطرح ژاپنی مانند کاوازاکی ZX-4R مطرح شده و به نوعی جزو بهترین موتورسیکلتهای چینی این لیست قرار گرفته است. قدرت و گشتاور مشابه کاوازاکی، در کنار بهرهگیری از قطعات شاسی با کیفیت بالا نشان از تلاش QJ برای تولید یک محصول با کیفیت و قابل رقابت دارد.
استفاده از قطعات با کیفیت از برندهای معتبر بینالمللی، از جمله سیستم تعلیق Marzocchi ایتالیا و ترمزهای برمبو (Brembo) با دو دیسک ۳۰۰ میلیمتری و کالیپرهای رادیال ۴ پیستونی، به طور قابل توجهی کیفیت و عملکرد SRK 450 RR را ارتقا داده است. سیستم ABS بوش آلمان و سیستم کنترل کشش با کلاچ ضد لغزش، ایمنی و کنترل موتورسیکلت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیدهاند.
با توجه به برآورد قیمت ۵ تا ۶ هزار دلاری، SRK 450 RR به نظر میرسد در مقایسه با رقبای ژاپنی خود، بسیار مقرونبهصرفه باشد. این قیمت رقابتی، به همراه کیفیت بالای قطعات و مشخصات فنی قدرتمند، SRK 450 RR را به یک گزینهی بسیار جذاب برای عاشقان موتورسیکلت تبدیل کرده است.
مشخصه فنی | مقدار |
---|---|
نوع موتور | چهارسیلندر خطی، خنککاری مایع، DOHC، ۴ سوپاپ در هر سیلندر |
حجم موتور | ۴۲۱ سیسی |
حداکثر قدرت | ۷۶.۵ (۵۷ کیلووات) اسب بخار در ۱۴,۰۰۰ دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۳۹ نیوتن متر در ۱۳,۰۰۰ دور بر دقیقه |
سیستم انتقال قدرت | ۶ سرعته، درایو نهایی زنجیری |
وزن خالص | ۱۷۶ کیلوگرم |
۶. سی اف موتو ۵۰۰ (CFMoto 500SR Voom)
شرکت CFMoto با معرفی مدل 500SR Voom، به طور جدی وارد عرصه رقابت در بازار موتورسیکلتهای چهار سیلندر کوچک شده است. طراحی این موتورسیکلت در نگاه اول عجیب، اما به دلیل نوآوری و اصالت خود شایسته تحسین است. چراغهای دایرهای دوقلو در جلو و اگزوزهای استوانهای که در زیر صندلی قرار گرفتهاند، از جمله ویژگیهای متمایز کننده این مدل نسبت به سایر رقبا به شمار میروند.
از نظر فنی، 500SR Voom با سیستم تعلیق قابل تنظیم در هر دو طرف، کالیپر ترمز جلوی ثابت ۴ پیستونی رادیال و کلاچ ضد لغزش، تجهیزات مناسبی را ارائه میدهد. با این حال برخی ویژگیهای غیرمعمول نیز در این موتورسیکلت دیده میشود، از جمله کوییکشیفتر که تنها برای تعویض دنده به سمت بالا عمل میکند و همچنین دریچه گاز مکانیکی.
با قیمت جهانی ۶ هزار دلار، CF Moto 500SR Voom به عنوان یک گزینه معقول و مقرون به صرفه در بازار موتورسیکلتهای چهار سیلندر کوچک به نظر میرسد. طراحی خاص و متفاوت، همراه با مشخصات فنی قابل قبول میتواند این موتورسیکلت را به انتخابی جذاب برای علاقهمندان به این دسته از موتورسیکلتها تبدیل کند.
مشخصات فنی | مقدار |
---|---|
نوع موتور | چهارسیلندر خطی، خنککاری مایع، DOHC، ۴ سوپاپ در هر سیلندر |
حجم موتور | ۴۹۹ سیسی |
حداکثر قدرت | ۷۷.۷ اسب بخار در ۱۲,۵۰۰ دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۴۸.۹ نیوتن متر در ۱۰,۰۰۰ دور بر دقیقه |
سیستم انتقال قدرت | ۶ سرعته، درایو نهایی زنجیری |
وزن خالص | ۱۹۴ کیلوگرم |
۵. وُگ رالی ۸۰۰ (Voge DS800 Rally)
موتورسیکلت DS800 رالی، محصولی جدید از شرکت Voge، با طراحی ظاهری که به وضوح از موتورسیکلتهای مشهور BMW الهام گرفته شده، وارد بازار شده است. قلب تپنده DS800 رالی، یک موتور دو سیلندر خطی با حجم دقیق ۷۹۸ سیسی است. این موتور با استفاده از میللنگ ۲۷۰ درجهای، صدایی متمایز و عملکردی جذابتر را ارائه میدهد. این در حالی است که BMW در موتورهای دو سیلندر مشابه خود از میللنگ ۳۶۰ درجهای استفاده میکند.
Voge برای DS800 رالی از قطعات باکیفیت از برندهای معتبر استفاده کرده است. سیستم تعلیق این موتورسیکلت توسط شرکت ژاپنی KYB تامین شده و قابلیت تنظیم کامل را دارد. سیستم ترمز DS800 رالی نیز از برند معتبر نایسین ژاپن تامین شده که عملکرد قوی و قابل اعتمادی را ارائه میدهد. علاوه بر این، این موتورسیکلت به سیستم ABS و کنترل کشش مجهز شده که هر دو قابلیت غیرفعال کردن را دارند.
DS800 رالی به ویژگیهای آفرود مناسبی مجهز شده است. رینگهای سیمی مقاومت بیشتری در برابر ضربات ناشی از رانندگی در مسیرهای ناهموار دارند. تایرهای آجدار نیز چسبندگی مناسبی را در سطوح لغزنده و خاکی فراهم میکنند. یکی دیگر از ویژگیهای مهم DS800 رالی، باک بنزین بزرگ با ظرفیت ۶.۳ گالن (حدود ۲۴ لیتر) است.
با توجه به تجهیزات و مشخصات فنی ذکر شده، قیمت ۸ هزار دلاری Voge DS800 رالی با تجهیزات کامل، بسیار رقابتی به نظر میرسد.
مشخصه فنی | مقدار |
---|---|
نوع موتور | دو سیلندر ۲۷۰ درجه، خنککاری مایع، DOHC، ۴ سوپاپ در هر سیلندر |
حجم موتور | ۷۹۸ سیسی |
حداکثر قدرت | ۹۳.۸ اسب بخار در ۹,۰۰۰ دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۸۱ نیوتن متر در ۶,۵۰۰ دور بر دقیقه |
سیستم انتقال قدرت | ۶ سرعته، درایو نهایی زنجیری |
وزن خالص | ۲۱۳ کیلوگرم |
۴. وُگ ۶۶۰ اس (Voge RR660S)
موتورسیکلت RR660S، رقیبی جدید و قابل توجه برای مدلهای شناخته شدهای چون Honda CBR650R محسوب میشود. در حالی که از نظر قدرت موتور (حدود ۶۶۰ سیسی) و سیستم تعلیق قابل تنظیم با CBR650R برابری میکند، RR660S با ارائه ویژگیهای ارگونومیک و شخصیسازی بینظیر خود را از رقبا متمایز میسازد.
یکی از برجستهترین ویژگیهای این موتورسیکلت، قابلیت تنظیم موقعیت رانندگی است. با سه ارتفاع قابل تنظیم برای زین، ده موقعیت قابل تنظیم برای پدالها و تنظیمپذیری هشت درجهای فرمان، هر راکبی میتواند بهراحتی موقعیت ایدهآل برای خود پیدا کند. علاوه بر این، RR660S به یک سوپاپ اگزوز مجهز است که با فشار یک دکمه، صدای موتور را تغییر میدهد. این قابلیت در شرایط مختلف رانندگی، از جمله رانندگی در محیطهای شهری و یا مسیرهای خارج از جاده، بسیار مفید خواهد بود.
ویژگیهای دیگری مانند کوییکشیفتر برای تعویض دندههای سریعتر و بدون استفاده از کلاچ، حالتهای رانندگی مختلف برای تطبیق با شرایط مختلف جاده، ترمزهای قدرتمند رادیال برمبو در جلو و نایسین در عقب، سیستم ABS و کنترل کشش نیز بر کیفیت و عملکرد این موتورسیکلت میافزایند. با قیمتی حدود ۹۰۰۰ دلار در بازار شرق اروپا، RR660S با توجه به مشخصات فنی و ویژگیهای منحصر به فردش، میتواند گزینهای جذاب و رقابتی برای موتورسوارانی باشد که به دنبال موتورسیکلتی با قابلیت شخصیسازی بالا، راحتی و عملکرد عالی هستند.
مشخصه فنی | مقدار |
---|---|
نوع موتور | چهارسیلندر خطی، خنککاری مایع، DOHC، ۴ سوپاپ در هر سیلندر |
حجم موتور | ۶۶۲.۸ سیسی |
حداکثر قدرت | ۹۹ اسب بخار (۷۳.۸ کیلووات) در ۱۱,۵۰۰ دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۶۴ نیوتن متر در ۱۰,۰۰۰ دور بر دقیقه |
سیستم انتقال قدرت | ۶ سرعته، درایو نهایی زنجیری |
وزن خالص | ۲۱۵ کیلوگرم |
۳. کیو جی اس آر وی ۹۰۰ (QJ Motor SRV 900 V)
موتورسیکلت SRV 900 V دارای موتور V4 با حجم ۹۰۰ سیسی و قدرت ۱۱۰ اسب بخار است و طراحی آن بهشدت یادآور هارلی دیویدسن اسپرتستر میباشد. این مدل از اگزوزهای دوطرفه بهره میبرد و از سیستم درایو تسمهای استفاده میکند که علاوه بر ایجاد صدای متفاوت، به کاهش نیاز به نگهداری و افزایش طول عمر کمک میکند.
ترمزهای دیسکی دوقلو با کالیپرهای رادیال در جلو و کالیپرهای نایسین در عقب به همراه سیستم ترمز ضد قفل (ABS) از دیگر ویژگیهای برجسته آن هستند که عملکرد ترمز را بهطور قابل توجهی افزایش میدهند. این موتورسیکلت در بازار هند به قیمت معادل ۱۰ هزار دلار عرضه میشود و با توجه به ویژگیهای خاص و طراحی منحصر به فرد خود، یکی از بهترین موتورسیکلتهای چینی بازار است و گزینهای جذاب برای علاقهمندان به موتورسیکلتهای اسپرت و کلاسیک به حساب میآید.
مشخصه فنی | مقدار |
---|---|
نوع موتور | V4، خنککاری مایع، DOHC، ۴ سوپاپ در هر سیلندر |
حجم موتور | ۸۹۹ سیسی |
حداکثر قدرت | ۱۱۰ اسب بخار (۸۲ کیلووات) در ۱۰,۰۰۰ دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۸۵ نیوتن متر در ۸,۵۰۰ دور بر دقیقه |
سیستم انتقال قدرت | ۶ سرعته، درایو نهایی تسمهای |
وزن خالص | ۲۲۱ کیلوگرم |
۲. کیوجی اس آر کی ۹۲۱ (QJ Motor SRK 921 RR)
موتورسیکلت QJ Motor SRK 921 RR با تکیه بر قطعاتی از برندهای مطرح و استفاده از پیشرانه بهروزرسانی شده MV Agusta Brutale، یک موتورسیکلت اسپرت با عملکرد بالا محسوب میشود. قلب تپنده SRK 921 RR، پیشرانه چهار سیلندر خطی MV Agusta Brutale است که توسط کیوجی موتور بهینه شده و توانایی تولید ۱۲۷ اسب بخار را دارد. این پیشرانه با حجم دقیق ۹۲۱ سیسی، دارای سیستم سوخترسانی پیشرفته و کنترل الکترونیکی دقیق است که باعث بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت میشود.
طراحی این موتورسیکلت با الهام از موتورسیکلتهای ایتالیایی، دارای خطوط تیز و اسپرت است. استفاده از سوینگآرم یکطرفه و چهار لوله اگزوز مورب که یادآور طراحیهای MV Agusta است، به جذابیت ظاهری آن افزوده است. بدنه از جنس فیبر کربن و آلیاژهای سبک ساخته شده که علاوه بر کاهش وزن، استحکام بالایی را نیز فراهم میکند.
سیستم تعلیق جلوی این موتورسیکلت از نوع تلسکوپی وارونه (Upside-Down) با قابلیت تنظیم کامل است که باعث بهبود هندلینگ و کنترل در سرعتهای بالا میشود. در قسمت عقب نیز از یک کمک فنر مرکزی قابل تنظیم استفاده شده است. سیستم ترمز شامل دیسکهای دوتایی در جلو با کالیپرهای برمبو و یک دیسک تکی در عقب است که با سیستم ABS چند مرحلهای همراه است.
SRK 921 RR به امکانات الکترونیکی متعددی مجهز است که شامل لانچ کنترل، ABS چند مرحلهای با قابلیت تنظیم، دمپر فرمان برای افزایش پایداری در سرعتهای بالا، اهرمهای ترمز و کلاچ قابل تنظیم، و دوربینهای جلو و عقب برای ثبت وقایع و افزایش ایمنی است. قیمت SRK 921 RR در بازار اروپا حدود ۸ تا ۹ هزار دلار است که با توجه به مشخصات فنی و امکانات ارائه شده، آن را به یکی از بهترین موتورسیکلتهای چینی سال ۲۰۲۵ تبدیل میکند.
مشخصه فنی | مقدار |
---|---|
نوع موتور | چهارسیلندر خطی، خنککاری مایع، DOHC، ۴ سوپاپ در هر سیلندر |
حجم موتور | ۹۲۱ سیسی |
حداکثر قدرت | ۱۲۷ اسب بخار (۹۴.۷ کیلووات) در ۱۰,۰۰۰ دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۹۲.۲ نیوتن متر در ۸,۰۰۰ دور بر دقیقه |
سیستم انتقال قدرت | ۶ سرعته، درایو نهایی زنجیری |
وزن خالص | ۲۲۳ کیلوگرم |
۱. جی دبلیو ام اس ۲۰۰۰ (GWM Souo S2000)
موتورسیکلت سو S2000 محصول GWM با الهام از هوندا گلدوینگ طراحی شده است و یک موتور سیکلت لوکس و پیشرفته به شمار میآید. این موتورسیکلت به عنوان نخستین موتورسیکلت ۸ سیلندر جهان، به یک موتور تخت با حجم ۱۹۹۹ سیسی مجهز است که توانایی تولید ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه خودکار با دنده عقب همراه شده است که تجربه رانندگی نرم و راحتی را فراهم میکند.
از ویژگیهای برجستهی S2000 میتوان به استفاده از بزرگترین صفحه نمایش TFT در جهان اشاره کرد که اطلاعات مورد نیاز راننده را با وضوح بالا نمایش میدهد. همچنین، این موتورسیکلت به یک پردازنده فوقسریع مجهز شده است که عملکرد سریع و روان سیستمهای الکترونیکی را تضمین میکند.
این ویژگیها، S2000 را به یک موتورسیکلت با تکنولوژی پیشرفته و امکانات مدرن تبدیل کرده است که در رده بهترین موتورسیکلتهای چینی سال ۲۰۲۵ و حتی تاریخ قرار میگیرد. با توجه به امکانات و ویژگیهای منحصربهفرد، قیمت S2000 در بازار چین حدود ۳۵ هزار دلار است که آن را در رده موتورسیکلتهای لوکس و گرانقیمت قرار میدهد.
مشخصه فنی | مقدار |
---|---|
نوع موتور | هشتسیلندر تخت، خنککاری مایع، DOHC، ۴ سوپاپ در هر سیلندر |
حجم موتور | ۱,۹۹۹ سیسی |
حداکثر قدرت | ۱۵۲ اسب بخار (۱۱۳.۴ کیلووات) در ۶,۵۰۰ دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۱۹۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور بر دقیقه |
سیستم انتقال قدرت | ۸ سرعته دوکلاچه خودکار با دنده عقب، درایو شفت |
وزن خالص | ۴۵۰ کیلوگرم |