چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
بهره‌مندی ۴۰۵فرزند مددجوی کمیته امدادگلستان ازتسهیلات نظام وظیفه درسال ۱۴۰۲
معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد استان گلستان خبرداد:

بهره‌مندی ۴۰۵فرزند مددجوی کمیته امدادگلستان ازتسهیلات نظام وظیفه درسال ۱۴۰۲

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گلستان گفت: ۴۰۵ فرزند مددجوی کمیته امداد استان درسال گذشته از تسهیلات نظام وظیفه بهره مند شدند.

به گزارش افق امروز; پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد ، محمد صفر پور معاون حمایت وسلامت خانواده كميته امداد امام خميني (ره) استان گلستان گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۵، فرزند ذکورتحت حمايت كميته امداد، از تسهيلات نظام وظيفه بهره مند شده اند.

وی افزود: سربازاني كه خانواده هاي آنها تحت حمایت این نهاد هستند، از تسهيلاتي همچون معافيت وکفالت سربازی، کاهش تعرفه خدمت و انتقال به نزديكترين پادگان محل زندگي خود ، بهره مي برند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان به معافیت از خدمت سربازی ۱۶۸نفر از فرزندان پسر بالای ۱۸ سال بدلیل کفالت و سرپرستی خانواده اشاره داشت و افزود: بر اساس توافق و مکاتباتی که با سازمان نظام وظیفه انجام شده و با توجه به اینکه فرزندان پسر به نوعی نان آور خانواده محسوب می‌شوند، محل خدمت ۲۳۷ نفر از مشمولین این تسهیلات نیز نزدیک محل سکونت تعیین شده است.

صفرپور اضافه كرد: یک فرزند ذکور این نهاد که به دلیل فوت سرپرست، طلاق و یا دارا بودن سه خواهرمجرد، تحت حمایت قرار گرفته‌اند بر اساس قانون و با همكاري سازمان نظام وظيفه می‌توانند با مراجعه به مددکار خود و آگاهی از این طرح نسبت به انجام مراحل لازم اقدام و از این خدمت بهره‌مند شوند.

وی هدف اجراي طرح معافيت سربازي مددجويان را كمك به نيروي فعال خانواده براي توانمند سازي، اشتغال و درآمد خانواده دانست و اظهار داشت: در سال گذشته ۱۷۳ نفر با داشتن شرايط از خدمت سربازي معاف شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گلستان تاكيد كرد: اين طرح بر اساس ماده ۴۴ مكرر قانون خدمت وظيفه عمومي به تصويب رسيده است و از سال ۸۷ دراین نهاد اجرا مي شود.
وی با بیان اینکه فرزندان این خانواده‌ها با معافیت از خدمت وظیفه می‌توانند از خدمات اشتغال بهره مند شوند، گفت: آموزش کسب و کار، تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت و خدمات کاریابی از جمله برنامه‌هایی است که برای ایجاد اشتغال این فرزندان مهیا می‌شود تا از لحاظ معیشتی تکیه گاهی برای خانواده خود باشند.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی