یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
به دنبال این هستیم که رشته ورزشی چوگو در گلستان بصورت فراگیر محقق شود
رئیس کمیته چوگو استان گلستان:

به دنبال این هستیم که رشته ورزشی چوگو در گلستان بصورت فراگیر محقق شود

رئیس کمیته چوگو استان گلستان گفت: در تلاش هستیم این رشته ورزشی در گلستان بصورت فراگیر محقق شود لذا حمایت و مساعدت مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان را می طلبد.

به گزارش افق امروز; علی اصغر سلیمانی ضمن گرامیداشت یکم تیرماه روز ملی چوگو اظهار کرد: ورزش چوگو اصالتی ایرانی دارد که از عهد باستان برای ما به جای مانده است و در مناطق مختلف کشورمان نام های محلی خودش را دارد.

رئیس کمیته چوگو استان گلستان افزود: چوگو یکی از کمیته های زیرمجموعه ورزش همگانی است و بر اساس تاریخ، بازی، ورزش مشترک همه اقوام ایرانی بوده و شباهت زیادی به بازی بیس بال دارد فقط نوع ضربه زدن، توپ و ایستگاه های این رشته آن را از ورزش بیس بال جدا کرده است.

وی در رابطه با قوانین و مقررات این رشته ورزشی بیان کرد: بازی چوگو در ۲ نوع زمین در اندازه های ۶۰ در ۹۰ متر و ۷۰ در ۱۱۰متر با۶ بازیکن اصلی برگزار می شود و فعالیت رسمی این رشته در ایران از سال ۶۴ زیر نظر ورزش های بومی و محلی کشور آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: این رشته از تحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به قدرت و سرعت دارد و ورزشکاران این رشته باید دارای آمادگی جسمانی و سرعت عمل بالا و دوندگی خوب باشند.

سلیمانی تصریح کرد: طی مدتی که بنده به عنوان رئیس کمیته چوگو منصوب شدم برنامه های متنوع و موثری از قبیل برگزاری دوره مربیگری و داوری، اردوی ورزشی تیم و … برای توسعه، ترویج و معرفی این رشته ورزشی در استان گلستان انجام داده ایم.

وی اذعان داشت: در مسابقات پیشکسوتان چوگو که شهریور ماه ۱۴۰۲ با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد پروفسور دارا مریدپوربه میزبانی استان مازندران و در شهر کلاردشت برگزار شد، تیم چوگو گلستان توانست، مقام اول در قسمت آقایان را کسب کند و کریم شایسته بازیکن گلستانی به عنوان بهترین بازیکن این دوره از مسابقات انتخاب شود.

وی با تاکید بر توسعه ورزش چوگو و همگانی شدن آن گفت: باید ضمن فراهم آوردن انگیزه آن را بومی سازی شود و در تلاشیم که این رشته ورزشی بصورت فراگیر محقق شود، همچنین از ظرفیت آموزش و پرورش برای استعدادیابی و جذب نوجوانان باید استفاده کنیم.

سلیمانی گفت: آگاهی بخشی در ورزش های همگانی ضروری است و از رئیس هیئت ورزش های همگانی و مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان درخواست داریم برای رونق این ورزش اصیل ایرانی ما را حمایت کنند.

وی افزود: معرفی چوگو در گلستان مستلزم آن است که برنامه های ویژه ای برای مشارکت خانواده ها و مردم در نظر گرفته شود، اینگونه که اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت های همگانی در کنار رویدادهای مختلف ورزشی جایگاهی از جمله گذرگاه‌های ورزشی و نمایشگاه‌ها و… برای چوگو در نظر بگیرد تا در میان مردم حضور داشته باشیم و با شناساندن این رشته بین مردم توسعه چوگو تسریع یابد.

رئیس کمیته چوگو استان گلستان در پایان گفت: از همه علاقه مندان به ترویج این رشته ورزشی اصیل ایرانی در گلستان دعوت به عمل می آید، جهت هماهنگی با شماره ۰۹۱۱۹۷۹۴۷۷۳ تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی