چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
تاثیر انتخابات فرانسه بر قیمت ارزهای جهانی

تاثیر انتخابات فرانسه بر قیمت ارزهای جهانی

پس از اعلام نتایج انتخابات فرانسه، یورو بیشترین افزایش و ین بیشترین کاهش را ثبت کرد.

به گزارش افق امروز; پس از اعلام نتایج دور اول انتخابات زودهنگام فرانسه، یورو با پیشروی کمتر از انتظار، افزایش یافت و به ۱.۰۷۳۷ دلار رسید. این ارز در اوایل جلسه معاملاتی به اوج ۱.۰۷۴۹ دلار رسید که نشان‌دهنده کاهش نگرانی‌ها درباره سیاست‌های مالی انبساطی تحت نظر حزب راست‌افراطی است.

کارول کنگ، استراتژیست ارزی در بانک مشترک المنافع استرالیا (CBA)، اظهار کرد که حزب راست افراطی جبهه ملی (RN) کمی پایین‌تر از انتظارات بود و به افزایش متوسط یورو در معاملات آسیایی کمک کرد. این امر ترس از سیاست‌های مالی تهاجمی‌تر را کاهش داده و از روند صعودی ارز حمایت کرد.

در همین حال، به دنبال داده‌های اخیر که نشان‌دهنده کاهش تورم در ایالات متحده است، و در پرتو انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر سال جاری، دلار در برابر سبدی از ارزها کاهش یافت. بر اساس ابزار FedWatch، انتظارات بازار نشان می‌دهد که احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر به ۶۳ درصد افزایش یافته است، که نشان می‌دهد نسبت به احتمال آن در ماه قبل افزایش یافته است.

در سایر حرکات ارزی، ین در برابر تضعیف دلار مبارزه کرد و به ۱۶۰.۹۳ در هر دلار رسید، که نشان‌دهنده کاهش ۰.۰۵ درصدی است. داده‌های اصلاح‌شده نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول در ژاپن انقباض عمیق‌تری داشته است، و این بازنگری‌ها ممکن است تاثیرات نزولی بر پیش‌بینی رشد بانک مرکزی ژاپن در آینده داشته باشد.

یوان چین، که تحت تأثیر تفاوت‌های قابل توجه نرخ بهره با ایالات متحده قرار گرفته است، در معاملات فراساحلی با افزایش ۰.۰۲ درصد به ۷.۲۹۸۱ دلار بود. آخرین شاخص‌های اقتصادی چین نشان می‌دهد که ضعف در بخش‌های تولید و خدمات همچنان ادامه دارد، که این موضوع نگرانی‌ها را درباره اثربخشی اقدامات محرک دولت برای تقویت بهبود اقتصادی افزایش می‌دهد.

تحلیلگران، از جمله کنگ، شک و تردیدهای مداوم خود را در بازار درباره اثربخشی حمایت‌های سیاست فعلی در تقویت فعالیت اقتصادی در چین بیان کردند. این شک و تردید همچنان در مورد بازدهی اوراق قرضه دولتی چین و نرخ ارز یوان، در میان چالش‌های اقتصادی کنونی، تاثیرگذار است.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی