تانک ۳۰۰ آفرودی هوک ادیشن

شرکت گریت وال موتورز در نمایشگاه خودرو شانگهای 2025 از نسخه آفرودی تانک 300 با نام هوک ادیشن – Tank 300 Hook edition با گشتاور خیره کننده 500 نیوتن متر رونمایی کرد که در ادامه با مشخصات فنی آن همراه شما خواهیم بود.

به گزارش افق امروزدر نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۵، تانک از نسخه ویژه تانک ۳۰۰ هوک ادیشن با همکاری Hook Road رونمایی کرد. این آفرودر جان سخت با کنار گذاشتن تعلیق مستقل جلو و استفاده از اکسل‌های یکپارچه یا همان صلب در هر دو محور، استحکام و قابلیت عبور از موانع بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. همچنین در این رویداد، گریت وال موتور از یک موتور ۸ سیلندر غافلگیرکننده برای اولین بار پرده برداشت که در ادامه راجع به هر دو آن‌ها به طور مفصل صحبت می‌کنیم.

تانک ۳۰۰ آفرودی هوک ادیشن

در میان هیاهوی نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۵، غرفه برند تانک، زیرمجموعه آفرودی گروه گریت وال موتور (GWM)، میزبان یک نسخه ویژه و بسیار توانمند از شاسی‌بلند محبوب تانک ۳۰۰ یعنی همان شاسی بلند شتابران خودرو بود. تانک ۳۰۰ هوک ادیشن که با همکاری برند جهانی آفرود هوک رود توسعه یافته، با هدف ارائه یک خودروی آفرودی همه جا رو، پا به عرصه گذاشته و مهم‌ترین ویژگی آن، استفاده از ساختار اکسل‌های یکپارچه صلب در هر دو محور جلو و عقب است. این رویکرد فنی که یادآور شاسی‌ بلندهای آفرودی کلاسیک و توانمندی مانند جیپ رنگلر است، نشان از تمرکز بی‌چون و چرای تانک ۳۰۰ هوک ادیشن بر روی قابلیت‌های عبور از موانع سخت و بیراهه‌نوردی حرفه‌ای دارد. ناگفته نماند که در نسخه معمولی این خودرو شاهد استفاده از تعلیق مولتی لینک در محور عقب و تعلیق دو جناغی در محور جلو بودیم.

از نظر ظاهری، تانک ۳۰۰ هوک ادیشن وفاداری خود را به طراحی کلی و آشنای نسخه استاندارد حفظ کرده است. خودروی به نمایش درآمده با رنگ رسمی برنجی شنی (Dune Rice) پوشانده شده بود که با ماهیت آفرودی آن همخوانی دارد. اما جزئیات فنی ظاهری، تفاوت‌های کلیدی را آشکار می‌کنند. این نسخه به تایرهای AT از سری دیسکاورر شرکت کوپر مجهز شده است که چسبندگی عالی را در مسیرهای مختلف خاکی، گلی و سنگی فراهم می‌کنند. این تایرها روی رینگ‌هایی نصب شده‌اند که از نوع بیدلاک (Beadlock) هستند و امکان رانندگی با فشار باد بسیار کم در مسیرهای آفرودی را میسر می‌سازند. همانند بسیاری از آفرودرهای اصیل، لاستیک زاپاس نیز به صورت خارجی و روی درب صندوق عقب نصب شده است تا هم فضای داخل کابین حفظ شود و هم تعویض آن در شرایط سخت آسان‌تر باشد.همانطور که اشاره شد، تغییر بنیادین در شاسی تانک ۳۰۰ هوک ادیشن، استفاده از اکسل‌های صلب در هر دو محور جلو و عقب است. این ساختار که در خودروهای آفرودی بسیار جان‌سخت به کار می‌رود، دوام و استحکام فوق‌العاده‌ای را در برابر ضربات شدید و پیچش‌های اتاق در مسیرهای ناهموار فراهم می‌کند و همچنین امکان افزایش چشمگیر کورس بازی سیستم تعلیق را برای چسبندگی بهتر چرخ‌ها به زمین در هنگام عبور از موانع بزرگ فراهم می‌سازد.

اولین پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی بومی چینی، شاهکار جدید گریت وال موتور

علاوه بر رونمایی از تانک ۳۰۰ هوک ادیشن، غرفه تانک در نمایشگاه شانگهای میزبان یک نمایش فنی قابل توجه دیگر نیز بود. اکنون ما در مورد اولین نمایش عمومی موتور ۴.۰ لیتری V8 توربو شارژ که به طور مستقل توسط گروه گریت وال موتور طی یک دوره ۱۰ ساله توسعه یافته است صحبت می‌کنیم. رونمایی از این پیشرانه پرقدرت، یک نقطه عطف مهم در تاریخ صنعت خودروسازی چین محسوب می‌شود، چرا که خلا وجود چنین پیشرانه‌هایی را در میان برندهای چینی پر می‌کند و توان مهندسی گریت وال را به رخ می‌کشد. این موتور بدون شک جایگاهی در تاریخ صنعت خودرو چین خواهد داشت.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search