سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
تا پایان سال چهره تهران تغییر می‌کند
زاکانی:

تا پایان سال چهره تهران تغییر می‌کند

شهردار تهران گفت: تا پایان امسال با افزوده شدن تاکسی‌های برقی چهره شهر تهران تغییر می‌کند.

به گزارش افق امروز  ؛ آئین ورود ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان تاکسیرانی تهران با حضور مدیران شهری برگزار و تحویل ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی به جای تاکسی‌های فرسوده صورت گرفت.

علیرضا زاکانی در این مراسم گفت: تا پایان امسال با افزوده شدن تاکسی‌های برقی چهره حمل و نقلی شهر تهران تغییر می‌کند و سطح خدمت رسانی به شهروندان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کار که آغاز می‌شود ابتدای آن بسیار سخت و دشوار است، عنوان کرد: عده‌ای باور نمی‌کردند که در یک مسیر جدید کار نویی را پیش ببریم. تکرار راحت است اما راه اندازی یک کار سخت است.

زاکانی بیان داشت: وقتی قرار شد خودروهای برقی با همت دولت به کشور وارد شود باب همکاری باز شد که نیازمند زیرساخت‌های مورد نیاز بود. تک تک کارهایی که صورت گرفت باعث گشایش شد. برخی از مسؤولین می‌گفتند به خواب ببینید چنین اتفاقی در تهران بیفتد ولی شد.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی و خودروسازی داخلی هم زحمات زیادی کشیده شد. توجه ما به این بود که تمامی ظرفیت‌هایی که می‌توانیم از داخل خریداری کنیم را هدف گذاری کنیم. خلق ارزش در داخل کشور و توجه به تولید مورد عنایت ما بود و از مدت‌ها قبل در داخل کشور این امر در داخل دنبال شد و ۲۷۵۵ دستگاه اتوبوس را از داخل خریداری کردیم که به سرعت در حال اضافه شدن به ناوگان عمومی است. این یک عدد حدود ۵۰۰ میلیون یورویی است.

زاکانی تصریح کرد: امروز شاهد کار مشترک چندین خودروساز و خصوصاً کرمان موتور هستیم و مسیر به کارگیری ۲۷۵۰۰ تاکسی برقی در شهر تهران فراهم شده است. بیش از هر کس رانندگان این خودروها و بعد از آن مردم تهران از منافع این تاکسی‌ها بهره می‌برند.

شهردار تهران گفت: نقدینگی اگر درست مورد استفاده قرار بگیرد یک موهبت است و می‌شود آن را به سمت خلق ثروت جهت داد. بعضی مواقع نقدینگی‌ها به سمت املاک و خرید سوق پیدا می‌کند. اما وقتی در تولید هدایت می‌شود عملاً به یک جهش و کار بزرگ کمک می‌کند.

زاکانی گفت: امید داریم ماحصل این برقی سازی بتواند یک چهره جدیدی را در شهر تهران به نمایش بگذارد. تهران به اینگونه است که اگر در پایتخت اقدامی صورت بگیرد به سرعت در کشور گسترش پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: خاصیت کار این است که ما هم از ظرفیت بخش دولتی هم نهادی هم خصوصی به حد اعلا استفاده کردیم تا این کار بزرگ اجرا بشود. عددی که در این حوزه سرمایه گذاری شد بالغ بر ۴ هزار میلیارد یورو است تا امسال چشم مردم در تهران به این خودروها روشن بشود.

انتهای پیام/+

منبع خبر : خبرگزاری مهر

برچسب های اخبار

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی