دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
تهران در ازدواج و طلاق رکورد زد

تهران در ازدواج و طلاق رکورد زد

بر اساس آخرین آماری که از تعداد ازدواج و طلاق‌های ثبت شده در سال گذشته منتشر شده است تهران در هر دو مورد رکورددار و در صدر جدول نشسته است.

به گزارش افق امروز; طبق آمار منتشر شده در سال گذشته تعداد ۲۰۲ هزار و ۱۸۳ طلاق در کل کشور ثبت شده که سهم استان تهران ۳۴ هزار و ۹۷ طلاق بوده است و از این نظر تهران در صدر است. 

ضمن این که استان تهران در آمار ازدواج هم بیشترین ثبت را دارد. در حالی که در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۸۱ هزار و ۳۹۴ ازدواج در کشور ثبت شده است ۶۳ هزار و ۹۷۳ مورد آن مربوط به استان تهران است. 

بعد از آن استان‌های خراسان رضوی با ۲۱ هزار و ۶۴۳ مورد، خوزستان با ۱۱ هزار و ۵۶۶، فارس با ۱۱ هزار و ۵۶ و اصفهان با ۱۱ هزار و ۳ مورد طلاق به ثبت رسیده در رده‌های بعد از تهران قرار می‌گیرند.

همچنین از تعداد کل ازدواج‌های ثبت شده در کشور که پیش از این ذکر شد استان‌های خراسان رضوی با ۴۳ هزار و ۸۸۷ ازدواج، خوزستان با ۳۵ هزار و ۳۶۴، آذربایجان غربی با ۲۵ هزار ۶۹۴ و فارس نیز با ۲۵ هزار و ۱۶۶ ازدواج ثبت شده در رده‌های بعد از تهران قرار دارند. 

جالب است بدانید استان‌های سمنان با ۳ هزار و ۶۸ مورد؛ ایلام با ۳ هزار و ۴۳۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۵ هزار و ۱۶، خراسان جنوبی ۵ هزار و ۵۳۷ و یزد با ۵ هزار و ۶۵۳ کمترین میزان ازدواج را ثبت کرده‌اند. 

ضمن اینکه کمترین میزان طلاق نیز به نام استان‌های ایلام با ۱ هزار و ۹۶ مورد، خراسان جنوبی با یک هزار و ۴۸۸، سمنان با یک هزار و ۵۸۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۱ هزار و ۶۷۲ طلاق و چهارمحال و بختیاری با ۱ هزار و ۷۹۱ مورد طلاق ثبت شده است.

 

 

انتهای پیام/+

منبع خبر : اعتماد

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی