تیشا جانسون، رئیس طراحی اسلیت و خالق وانت برقی

تیشا جانسون، رئیس طراحی اسلیت و خالق وانت برقی

تیشا جانسون با طراحی وانت الکتریکی اسلیت، رؤیای ۲۵ ساله خود را محقق کرد. خودرویی مقرون‌به‌صرفه و قابل تنظیم برای عموم مردم!

به گزارش افق امروزتیشا جانسون، مدیر طراحی شرکت نوپای اسلیت که از حمایت جف بزوس و مالکان تیم فرمول یک کادیلاک برخوردار است، وانت الکتریکی ساده و مقرون‌به‌صرفه‌ای طراحی کرده که پس از ۲۵ سال ایده پردازی به ثمر نشسته است. جانسون که نزدیک به ۱۷ سال طی دو دوره در ولوو فعالیت کرده، ایده خودروی کاربردی و ارزان‌قیمت را در پایان‌نامه سال ۱۹۹۹ خود در کالج هنر و طراحی کالیفرنیا مطرح کرد. او در رویداد اخیر طراحی خودرو در مونیخ آلمان گفت:

من باور داشتم که به‌عنوان یک طراح، باید با مهارت‌هایم بر جامعه تأثیر بگذارم. ۲۵ سال پیش، دسترسی به حمل‌ونقل شخصی قابل‌اعتماد برای بسیاری دشوار بود و این مرا ناراحت می‌کرد.
وانت اسلیت با قیمت پایه ۲۷ هزار دلار که با اعتبار مالیاتی فدرال آمریکا می‌تواند تا ۲۰ هزار دلار کاهش یابد، پاسخی به مشکلی است که به گفته جانسون در ربع قرن گذشته تشدید شده:

بیشتر مردم نمی‌توانند خودروی نو بخرند و حتی خودروهای کارکرده برای برخی خانوارها از نظر مالی گران هستند.

جانسون در سال ۱۹۹۹ مشتری هدف خود را یک مادر مجرد تصور کرد که برای تأمین نیازهای اولیه زندگی تلاش می‌کرد. در ولوو، جایی که او طراحی مدل‌های تولیدی S90 و V90 را بر عهده داشت، متوجه شد که این برند با حرکت به سمت بخش لوکس، از دسترس‌پذیری فاصله می‌گیرد؛ اما اسلیت رویکرد متفاوتی دارد. این وانت به‌عنوان خودرویی «به‌شدت مقرون‌به‌صرفه» طراحی و برای شخصی‌سازی بی‌نهایت آماده شده است. بدنه اسلیت با پنل‌های تک‌رنگ قالب‌گیری شده، نیاز به کارگاه رنگ‌آمیزی گران‌قیمت را حذف کرده و امکان روکش‌های رنگی متنوع را فراهم می‌کند. جانسون می‌گوید:

من و تیمم در فرآیند طراحی، روکش کردن خودرو را آموختیم. خطوط بدنه به‌عنوان نقاط لنگر، روکش را آسان می‌کنند و در چند دقیقه می‌توانید هر رنگی که تصور کنید را اعمال کنید.
اسلیت همچنین امکان تبدیل به شاسی‌بلند ارزان‌قیمت را از طریق کیت کارخانه‌ای دارد. در حرکتی جسورانه، خریداران می‌توانند نشان اسلیت را از جلوپنجره جدا کرده و نام دلخواه خود را جایگزین کنند. جانسون تأکید می‌کند:

وقتی این وانت از خط تولید خارج می‌شود، کاملاً شخصی می‌شود. هدف ما خلق خودرویی بود که مردم عاشقش شوند.

صنعت خودرو دهه‌هاست که مدل‌های جدید را بزرگ‌تر، مجهزتر و گران‌تر عرضه می‌کند تا قیمت‌های روبه رشد را توجیه کند؛ اما اسلیت این روند را به چالش می‌کشد. جانسون می‌گوید:

ما به کسانی فکر کردیم که توان خرید خودرو ندارند و خواستیم خودرویی بسازیم که حس غرور و کرامت را به آن‌ها هدیه کند.
این وانت ساده، با طراحی هدفمند و قیمت رقابتی، نه‌تنها نیازهای اولیه حمل‌ونقل را برآورده می‌کند بلکه به خریداران اجازه می‌دهد هویت خود را در آن منعکس کنند.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search