به گزارش افق امروزجیپ سالهاست که در صنعت خودروسازی آمریکا مشغول فعالیت بوده و دهها شاسی بلند و آفرودر هیجان انگیز و جذاب راهی بازار کرده است. رانگلر یکی از بهترین شاسی بلندهای جیپ به حساب میآید، زیرا از قدیمیهای بازار خودرو بوده و از اواخر دهه ۸۰ میلادی تا به امروز در حال تولید است. کمپانی جیب حالا از نسخه ویژه این خودرو با نام ۱۹۴۱ ویلیز ادیشن رونمایی کرده و قرار است این محصول به بازار هند وارد شود.
جیپ رانگلر ۱۹۴۱ ویلیز ادیشن
نکته جالب توجه راجع به جیپ رانگلر ۱۹۴۱ ویلیز ادیشن، تولید تنها ۳۰ دستگاه از آن است. این شاسی بلند خاص و منحصربهفرد با آن رنگ سبز نظامی که دارد، برپایه تیپ روبیکان طراحی شده و تلفیقی از این تیپ با مدلهای کلاسیک ویلیز است. همچنین ظاهر بیرونی و کابین آن نسبت به رانگلر ویلیز ۴۱ متفاوت است. قطع به یقین میتوان مهمترین المان ظاهری این خودرو آمریکایی را رنگ سبز نظامی منحصربهفرد آن دانست که Green 41 نام گذاری شده و یاد و خاطره دوران جنگهای قدیم را زنده میکند.به انضمام رنگ خاصی که رانگلر ۱۹۴۱ ویلیز ادیشن دارد، باید به برچسب نوستالژیک آن که روی کاپوت نصب شده اشاره کرد. این شاسی بلند آفرودی مناسب آن دسته از علاقهمندانی خواهد بود که علاقه زیادی به شخصی سازی ماشین زیر پایشان دارند، چرا که آپشنهای اضافی مثل سقف سان رایدر، نردبان کناری و باربند سقفی ارائه میدهد. البته که به صورت استاندارد، پلههای برقی جانبی برای رانگلر ۱۹۴۱ در نظر گرفته شده و باعث میشوند تا سرنشینان به راحتی وارد کابین شوند.
یک شاسی بلند نوستالژیک و گران قیمت
جیپ رانگلر اختصاصی بازار هند، مثل نسخه آمریکاییاش از رینگهای ارتقایافته برخوردار نشده، اما تمام تلاش خود را برای خشن به نظر رسیدن و حفظ ظاهر نوستالژیک و خاطره انگیزش کرده است. تلاش برای زنده نگه داشتن المانهای نوستالژیک نه تنها در طراحی ظاهری، بلکه به فضای کابین هم سرایت کرده و در اقصی نقاط آن نفوذ پیدا کرده است.
فضای داخلی این آفرودر آمریکایی با دستگیرههای رترو، کف پوشهای مقاوم و نوشته قرمز رنگ Jeep به نما آمده و چشم نواز شدهاند. به منظور افزایش ایمنی راننده و سرنشینان، دوربینهای داشبورد جلو و عقب تعبیه شدهاند. نسخه آمریکایی رانگلر مجهز به یک قوای محرکه پلاگین هیبرید شده، در حالی که نسخه هند با موتور بنزینی به فروش میرسد. پیشرانه ۲.۰ لیتری رانگلر ۱۹۴۱ ویلیز ادیشن میتواند ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتومات به هر چهار چرخ منتقل کند.
همانطور که اشاره شد، شاسی بلند فوق صرفا برای بازار هند طراحی شده و قیمت پایه آن از ۸۰ هزار دلار آغاز میشود. در صورتی که علاقهمند به خرید پکیج کامل آپشنها باشید، باید ۷ هزار دلار دیگر خرج کنید تا یک جیپ سفارشی تحویل بگیرید. این مدل در مقایسه با رانگلر روبیکان، ۲ هزار دلار گرانتر است و البته که تعداد زیادی از آن تولید نمیشود و مناسب کلکسیونرهایی است که عاشق جیپ رانگلر قدیمی هستند.