درگ رفت و برگشتی دوج چارجر دیتونا و تسلا مدل 3 پرفورمنس

درگ رفت و برگشتی دوج چارجر دیتونا و تسلا مدل ۳ پرفورمنس

در مسابقهٔ درگ رفت و برگشتی یا U-Drag، تسلا مدل ۳ پرفورمنس با ۵۱۰ اسب بخار قدرت سریع‌تر است یا دوج چارجر دیتونا اسکات پک با ۶۳۰ اسب بخار؟

به گزارش افق امروزورود تمام الکتریکی دوج چارجر دیتونا با استقبال چندان گرمی مواجه نشده است. منتقدان این خودرو را سنگین، حجیم و به‌نوعی ناتمام توصیف کرده‌اند و معتقدند هیجان و تپش قلب ناشی از مدل‌های کلاسیک با پیشرانه V8 چلنجر را به همراه ندارد. شرایط به حدی دشوار شده که دوج تصمیم گرفته مدل پایه دیتونا R/T را برای سال ۲۰۲۶ از خط تولید خارج کند و تنها نسخه اسکات پک را به‌عنوان گزینه باقی‌مانده نگه دارد؛ اما این خودرو در برابر رقبا چگونه عمل می‌کند؟ اخیراً ادموندز این مدل را در مسابقه U-Drag با یکی از بهترین خودروهای اسپرت الکتریکی از نظر ارزش در برابر قیمت، یعنی تسلا مدل ۳ پرفورمنس، به رقابت طلبیده است.

بیایید کمی به اعداد نگاه کنیم. تسلا با احتساب هزینه‌های تحویل، قیمتی حدود ۵۶,۶۳۰ دلار دارد، درحالی‌که دوج چارجر دیتونا اسکات پک با قیمت پایه ۷۰,۱۹۰ دلار عرضه می‌شود. با اضافه کردن چند ویژگی اختیاری، این شکاف قیمتی به نزدیک ۲۸,۰۰۰ دلار می‌رسد. هر دو خودرو واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی فدرال ۷,۵۰۰ دلار هستند؛ اما فعلاً قیمت را کنار بگذاریم؛ وقت آن است که به عملکرد بپردازیم.

در لحظه شروع، تسلا مدل ۳ پرفورمنس به‌وضوح برتری دارد. تسلا اعلام کرده که دو موتور الکتریکی این خودرو درمجموع ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کنند، درحالی‌که دوج خروجی موتورهای اسکات پک را ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور اعلام کرده است. روی کاغذ، رقابت نزدیک به نظر می‌رسد. در عمل، تسلا نه‌تنها در هر دو مسابقه به‌راحتی پیش می‌افتد، بلکه حتی پس از گذشتن از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، فاصله‌اش با دوج بیشتر می‌شود و خیلی زودتر به نقطه ترمز می‌رسد. در مسابقه اول، راننده دوج توانست در مرحله ترمز فاصله را کمی کم کند، اما مدل ۳ با هندلینگ بهتر و گردش U شکل تنگ‌تر و سریع‌تر، برتری خود را حفظ کرد.

در تست‌های ادموندز، بهترین زمان ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت برای تسلا ۳.۱ ثانیه و برای دوج ۳.۷ ثانیه ثبت شد. تسلا سپس در ۴۰۰ متر با زمان ۱۱.۳ ثانیه به خط پایان رسید، درحالی‌که دوج با ۱۲.۰ ثانیه در پس رقیب ارزان‌تر خود قرار داشت. جالب اینکه چارجر در چسبندگی جانبی با حداکثر ۱.۱۹ جی نسبت به ۱.۱۳ جی تسلا برتری داشت، اما این مزیت نتوانست شتاب اولیه کند اسکات پک را جبران کند.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search