چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
در آستانه آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب

در آستانه آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب

پویش هر خانواده ۵۰ لیتر صرفه جویی در مصرف آب راه اندازی گردید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان : با توجه به نزدیک شدن به هفته صرفه جویی در مصرف آب و گرم شدن هوا و شرایط بسیار حساس منابع تامین آب شرب و افت سفره های زیرزمینی و کمبود آب شرب پویش هر خانواده ۵۰ لیتر صرفه جویی در مصرف آب در شبانه روز راه اندازی گردید.
ابوالفضل رحیمی با اعلام این خبر افزود : خانواده ها در مدیریت مصرف آب، مهم ترین نقش را دارند و مصرف بی رویه آب نه تنها بحران کم آبی را تشدید می کند بلکه موجب تولید فاضلاب بیشتری شده و مشکلات زیست محیطی و اقتصادی را افزایش می دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با بیان اینکه خانواده ها می توانند با رعایت بسیاری از قوانین ساده در حفظ این سرمایه گرانبها سهیم باشندافزود : در همین راستا معاونت بهره برداری و توسعه آب با همکاری روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان در کمک به مدیریت مصرف آب، پویش (هر خانواده ۵۰ لیتر صرفه جویی در مصرف آب در شبانه روز ) را در بین همه خانواده‌های استان راه‌اندازی نموده است .

این مقام مسئول بیان داشت : مصرف بهینه آب باید در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود و در این میان نقش بانوان و خانواده بسیار تاثیرگذار است اما باید توجه داشت که ابزارهای فرهنگی و آموزشی بیش از توصیه های روزمره در مصرف بهینه انرژی تاثیرگذار است.

رحیمی در بخش دیگری گفت : بانوان در این پویش مخاطب اصلی فرهنگ سازی مصرف بهینه آب هستند و آموزش لازم در این زمینه به آنان ارائه می شود و امید است این افراد بتوانند آموزش ها و پیام های صرفه جویی را به خانواده منتقل کنند، این درحالی است که توان‌افزایی زنان در مدیریت مصرف از مهمترین اهداف مورد انتظار برنامه های آموزشی است که در شرکت آب و فاضلاب گلستان دنبال می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در پایان افزود : برای نهادینه کردن مصرف بهینه آب در خانواده باید برنامه های آموزشی منسجمی تدوین شود و بانوان محور این آموزش ها باشند. آموزش مصرف بهینه ویژه طبقه و قشر خاصی نیست و همه قشرهای جامعه باید تحت آموزش مصرف بهینه آب قرارگیرند این درحالیست که هرکسی باید سهم خود را در ترویج مصرف بهینه بپذیرد و برای آموزش دیدن و آموزش دادن در این عرصه تلاش کند.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی