چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
رییس جمهور تبریز را به مقصد تهران ترک کرد

رییس جمهور تبریز را به مقصد تهران ترک کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت میلیونی تبریز با شکست بغض و اشک‌های خود، رئیس جمهور مردم ایران و سایر همراهان شهید ایشان را بدرقه کردند که نشانه قدرشناسی و بی‌سابقه بود.

به گزارش افق امروز  ؛مجتبی یوسفی درباره بدرقه باشکوه رئیس جمهور و هیات همراه توسط مردم تبریز که در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، اظهار داشت: پایه ایران اسلامی دین و روح شهدا است و بیش از ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده و روزانه برخی از نیروهای امنیتی، دفاعی، نظامی، سپاه و ارتش در راه این انقلاب شهید می‌شوند و سید و سالار آنها حاج قاسم سلیمانی است که در راه امنیت جهانی شهید شد.

وی با اشاره به شهادت شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و سایر شخصیت‌های نظام در اوایل انقلاب تصریح کرد: آیت الله رئیسی نیز به مانند این شهدا در مسیر خدمت به مردم به این درجه نائل آمد و روحیه تلاش و پیگیری امور، مطیع فرمان رهبری، متواضع در مقابل مردم و محرومان، مقتدر و صبور در برابر دشمنان این کشور برخی از ویژگی‌های رئیس جمهور محبوب ایران است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت الله رئیسی دومین رئیس جمهور تک دوره ایران بود که به مقام شهادت رسید، گفت: بعد از شهید رجایی، ایشان به این مقام رسیدند که نشانه خادم ملت بزرگ ایران است. همچنین امیرعبداللهیان افتخارش سرباز محور مقاومت و آرمان‌های انقلاب است که به این مقام نایل شد.

یوسفی درباره حضور پرشور مردم تبریز در تشییع شهدا در این شهر اظهار داشت: جمعیت بی سابقه مردم تبریز در مراسم تشییع این شهدا نشانه قدرشناسی مردم از مسئولان خدوم کشور است که وقت و جان خود را در راه بهبود شرایط ایران و انقلاب گذاشتند و به طور قطع در قم، تهران و مشهد نیز شاهد جمعیت میلیونی برای تشییع این شهدای بزرگ و گرانقدر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ایشان رئیس جمهوری بود که در دوره خدمت خود همیشه با صداقت فعالیت کرد و دو قطبی سیاسی ایجاد نکرد و همیشه اخلاق را در اداره کشور، برخورد با مردم و سایر مسئولان رعایت کردند و واقعا داغ ایشان و سایر همراهان سنگین است. اما مردم با حضور میلیونی خود به مانند تشییع امام راحل و حاج قاسم سلیمانی، نشان دادند که پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم تبریز بغضی در گلو دارند که در روز تشییع پیکر این شهدا با اشک‌های خود رئیس جمهور و یاران انقلاب و رهبری را بدرقه کردند که بی سابقه بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و خدمه پرواز از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریورماه سال گذشته به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

مبع : ایرنا

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی