به گزارش افق امروز
به نقل از اکوایران، شرکت ایندیتکس، مالک برند زارا، با گزارش رشد فروش ۱۰.۶ درصدی در نوامبر، فراتر از انتظارات تحلیلگران ظاهر شد. این رشد که شامل هفته مهم جمعه سیاه نیز میشود، نشان میدهد فصل تخفیفها، که بزرگترین فصل درآمدی سال است، با شروعی قدرتمند آغاز شده است. سهام ایندیتکس در معاملات اولیه با ۷ درصد افزایش به بالاترین سطح خود در نه ماه اخیر رسید.
فروش سهماهه سوم بالاتر از پیشبینیها
در سهماهه سوم سال مالی تا ۳۱ اکتبر، فروش ایندیتکس با تعدیل ارز ۸.۴ درصد رشد کرد و به ۹.۸ میلیارد یورو (حدود ۱۱.۴۱ میلیارد دلار) رسید، که بالاتر از پیشبینی ۹.۶۹ میلیارد یورویی تحلیلگران بود. سود ناخالص نیز با ۶.۲ درصد رشد به ۶.۱ میلیارد یورو رسید و حاشیه سود ناخالص به ۶۲.۲ درصد افزایش یافت، در حالی که در شش ماه اول سال ۵۸.۳ درصد بود.
اقتصاد اسپانیا محرک اصلی رشد
ایندیتکس حدود ۲۰ درصد از فروش خود را در اسپانیا دارد و تحلیلگران معتقدند اقتصاد قوی این کشور باعث افزایش خرید مردم و رشد فروش شرکت شده است. در حالی که در سایر کشورهای اروپایی تقاضای مصرفکننده کاهش یافته و رقابت با برندهای آنلاین ارزان مانند شیین و تمو افزایش پیدا کرده است، ایندیتکس نسبت به رقیب خود H&M عملکرد مقاومتری داشته است.
ایندیتکس در مسیر ارائه تجربه خرید سطح بالا، فروشگاههای کوچک را میبندد و فروشگاههای بزرگ شاخص افتتاح میکند که درآمد بیشتری دارند. تا پایان اکتبر، این شرکت ۵,۵۲۸ فروشگاه در سراسر جهان داشته که نسبت به ۵,۶۶۷ فروشگاه سال قبل کاهش یافته است.
رشد فروش ایندیتکس در نوامبر و سهماهه سوم، شروعی قدرتمند برای بزرگترین فصل درآمدی این شرکت است و نشان میدهد که این غول فستفشن با وجود رقابت شدید و تغییر رفتار خریداران در اروپا هنوز در بازار مقاوم است.