سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد و امضای دو تفاهم نامه

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد و امضای دو تفاهم نامه

شهرداری یزد بخشی از وظایف خود را به سنم یزد واگذار کرد

به گزارش افق امروز; گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد: در راستای اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون مدیریت خدمات کشوری به منظوراستفاده از توان کارشناسی اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، دوتفاهم نامه با موضوع های همکاری در رابطه با آموزش، حفظ و نگهداری فضای سبز و محیط زیست شهری، فرهنگسازی و مدیریت در حوزه پسماند در شهر یزد به امضای شهرداری یزد و این سازمان رسید.
🔸معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد، در مراسم امضای این تفاهم نامه ها به طرح های خوب و قابل اجرای سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن امکانات مختلف ازجمله مکان، تجهیزات آموزشی و اعتبار لازم جهت اجرای طرح های پژوهشی سازمان نظام مهندسی که در حوزه محیط زیست و فضای سبز شهری است را اعلام می دارد.
🔸حمیدرضا رحیم دل افزود: می توان در حوزه فضای سبز، کارشناسان متخصص سازمان نظام مهندسی را جایگزین پیمانکاران کرد که به دلیل مرتبط بودن با رشته تحصیلی و تخصصشان بازخورد موفقیت آمیز خواهد داشت.
🔸در ادامه رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد ضمن عرض خداقوت و قدردانی از مجموعه شهرداری و شورای شهر که خدمات ارزشمندی را برای شهر و شهروندان انجام می دهند بیان داشت: تصور کویری بودن یزد در اذهان مردم کشور به گونه ای است که وقتی به یزد می آیند، به رغم آنچه می پنداشتند با فضای سبز زیبا و مهندسی شده شهر یزد روبرو می شوند که بیانگر زحمات پرسنل و کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز یزد می باشد.
🔸سیدزین العابدین حسینی گفت: رویکرد سازمان نظام مهندسی همکاری و تعامل با سازمانهایی است که می توانند از نظر تخصصی با این سازمان همکاری نزدیک داشته باشند.
🔸وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه اعضای سازمان نظام مهندسی، متشکل از دانش آموختگان رشته های کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی هستند می توانند در زمینه فضای سبز جهت نظارت، دفع آفات، خاکشناسی و آبیاری و شناسایی گونه های گیاهی مناسب، به صورت تخصصی ورود پیدا کنند. همچنین در زمینه محیط زیست شهری و مدیریت پسماند زمینه های همکاری مناسبی وجود دارد.
🔸خاطر نشان می شود: تلاش در جهت ایجاد زمینه های اشتغال فارغ التحصیلان رشته های فضای سبز، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، معرفی و گسترش فناوری های نوین در علوم مهندسی کشاورزی و فضای سبز شهری، آموزش شهروندی در راستای حفظ و نگهداری فضای سبز و صیانت از باغات، افزایش سطح مشارکت اجتماعی شهروندان در حوزه مدیریت پسماند، نهادینه کردن فرهنگ تفکیک پسماند تر از خشک در مبداء با آموزش شهروندی و بکارگیری نیروی کارشناسی متخصص از جمله اهداف این دو تفاهم نامه همکاری می باشد.
🔸یادآور می شود: این دو تفاهم نامه، هرکدام در ۷ ماده و در ۲ نسخه واحد برای مدت دو سال به امضای طرفین رسید. در یکی از این تفاهم نامه ها مقرر گردید، سازمان مدیریت پسماند شهرداری، کلیه خدمات مورد درخواست خود از جمله آموزش شهروندان برای تفکیک زباله از مبداء را با رعایت ضوابط قانونی جهت اجرا به سازمان نظام مهندسی واگذار نماید.
بر اساس تفاهم نامه دوم سازمان نظام مهندسی نیروی کارشناسی لازم را برای سازمان سیما، منظر و فضای سبز یزد تامین می نماید و برخی از پروژه‌های فضای سبز به این سازمان واگذار خواهد شد.
🔸شایان ذکر است: در این مراسم افراد حاضر در جلسه ازجمله: فاطمه زارع عضو شورای شهر یزد، مجید بیگی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری یزد، محمد سعید کاشفی سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهر یزد و محمدرضا برزگر رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد، محمدرضا کوچک زاده مشاور محیط زیست و شهاب الدین شریعتمداری معاون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد به ایراد سخن پرداختند و نظرات و پیشنهاددات خود را جهت تعاملات هر چه بیشتر این دو دستگاه ارایه نمودند

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی