یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
سند مهندسی فرهنگی استان یزد رونمایی شد

سند مهندسی فرهنگی استان یزد رونمایی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: سند مهندسی فرهنگی یزد چراغ راهی برای پیمودن امور فرهنگی استان است.

به گزارش افق امروز ؛ احسان عابدی با اشاره به برگزاری ۱۳ جلسه شورای فرهنگ عمومی یزد در دولت سیزدهم اظهار داشت: استان یزد از لحاظ برگزاری تعداد جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور رتبه اول را در دولت سیزدهم به خود اختصاص داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این نشست با اشاره به تکلیف استانها برای تدوین برش استانی نقشه مهندسی کشور از سال ۹۹ گفت: یکی از کارهای مهم بر زمین مانده در حوزه فرهنگ، تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان بود که از ابتدای مسئولیت بنده موضوع پیگیری و وارد حوزه اجرا شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان افزود: ما در استان یزد برای اولین بار در سطح کشور تهیه و تدوین این نقشه را در قالب یک طرح پژوهشی تعریف کردیم تا از نگاه های سلیقه ای و بدون پشتوانه کارشناسی خودداری کنیم و جوانب عالمانه و کارشناسی شده طرح را رعایت کنیم.
وی بااشاره به رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی استان یزد گفت: تهیه این نقشه از مطالبات رهبری بود که سال‌ها طول کشید تا مصوبات مربوط به آن در سطح دولت اخذ شود و در نهایت اواخر سال ۱۳۹۹ وظیفه تهیه برش استانی به استان ها ابلاغ شد که موظف شدند در این زمینه اقدام کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم تدوین این برنامه در دستور کار جدی استان یزد قرار گرفت و با استفاده از تجربیات استان‌های دیگر طرح‌های پژوهشی این سند به‌صورت جدی پیگیر شد گفت: پس از انجام پژوهش‌های مربوطه، ۲۴ جلسه کارشناسی برگزار شد و فهرست اولیه مسائل استان احصا و در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیز بحث و نظرات اعضا در جلسات متعددی بررسی و جمع بندی شد و نهایتا در شورای انقلاب فرهنگ عمومی کشور تصویب شد.

عابدی با تأکید بر اینکه در این سند به ۵ مسئله کلان استان پرداخته شده است تصریح کرد: در زمینه حوزه «فرهنگ، هنر، رسانه» پشتیبانی نامناسب نظام مدیریت و توسعه از فرهنگ و نابسامانی فرهنگی به عنوان مهمترین مشکل تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: در امور «دینی»، «تعلیم‌وتربیت»، «اجتماعی»، «زنان و خانواده»، «اقتصاد و فرهنگ» نیز موضوعاتی مطرح و دلایل و مشکلات اصلی این حوزه‌ها شناسایی شده است.
وی ادامه داد: در این سند وظایف دستگاه‌های مختلف فرهنگی وغیرفرهنگی به‌ صورت دقیق مشخص شده است و پس از رونمایی وظایف به آنها ابلاغ خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه در سال جدید اعتباراتی برای اجرای سند مهندسی فرهنگی استان یزد در نظر گرفته شده است تصریح کرد: این سند حاصل خرد جمعی و نخبگان و کارشناسان است و با یک نگاه بلندمدت تهیه شده است و یک چراغ راهی است برای طی‌کردن مسیر فرهنگی استان که امیدواریم نتایج خوبی برای استان یزد داشته باشد.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی