شنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است
امام جمعه گرگان:

شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز عید سعید قربان در مصلی وحدت گرگان با تبریک این روز و با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه، گفت: شرکت در انتخابات هم یک وظیفه شرعی و هم یک وظیفه ملی است و به فرموده پیامبر(ص) همه انسان ها یک مسئولیت و تکلیفی بر عهده دارند و نمی توانند بی تفاوت باشند.

به گزارش افق امروز  ؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز عید سعید قربان در مصلی وحدت گرگان با تبریک این روز و با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه، گفت: شرکت در انتخابات هم یک وظیفه شرعی و هم یک وظیفه ملی است و به فرموده پیامبر(ص) همه انسان ها یک مسئولیت و تکلیفی بر عهده دارند و نمی توانند بی تفاوت باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: انتخابات یک مسئله مهمی است و مسئله ساده ای نیست، مسئله کشوری و عمومی و حتی جهانی است و دنیا در حال نگاه کردن است که مردم چقدر شرکت می کنند.

وی با تاکید بر شرکت همه مردم در این وظیفه شرعی و ملی، گفت: حتی کسانی که با انقلاب میانه ای ندارند ولی کشورشان را دوست دارند، برای تقویت کشورشان در انتخابات شرکت کنند.

آیت الله نورمفیدی اظهارامیدواری کرد: همه مردم با احساس تکلیف و وظیفه شرعی و ملی حضور گسترده ای در انتخابات داشته باشند و به دنیا نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه مشکل جهان اسلام مشکل غزه و فلسطین است، گفت: مسئله غزه و فلسطین و این جنایات علیه مردم غزه فقط مربوط به آنها نیست بلکه این جنایات علیه همه امت اسلامی است و این را باید بفهمیم.

امام جمعه گرگان اظهارداشت: ما مسلمانان امت واحده و امت پیامبر(ص) و عضو یک خانواده هستیم و آنچه را که بر روی مردم مظلوم فلسطین، غزه و رفح می آید برای ما هم است و آثار سوء اش به ماها هم می خورد.

وی افزود: مشکل امروز جهان اسلام بلکه جهان بشریت مسئله فلسطین و غزه است و ایکاش فریاد سه میلیون مسلمان در حج بر علیه اسرائیل و آمریکا بلند می شد.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران برای برگزاری نشست سازمان همکاری های اسلامی برای مسائل غزه و تشکر از فعال بودن سازمان دیپلماسی کشور در این زمینه، اظهارامیدواری کرد: با تصمیم جدی همه کشورهای اسلامی در این نشست، خداوند هر چه زودتر جهان و بشریت و به خصوص کشورهای اسلامی را از شر اسرائیل و اربابش آمریکا نجات دهد.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

وب گردی