چهارشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

شهرداری مشهد بوستان ۷۷ هکتاری می‌سازد

شهردارمشهد مقدس از تکمیل و بهره‌برداری ۱۸ هکتار از بوستان بزرگ ۷۷ هکتاری کرامت تا شهریورماه خبرداد.

به گزارش افق امروز   به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد،محمدرضاقلندرشریف، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به‌ویژه شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دراین خصوص گفت: این بوستان که پیش‌ازاین ۷۳ هکتار بود در بررسی‌ها و مطالعات جدید با افزوده شدن یک پارک خطی ۴ هکتاری به مساحت ۷۷ هکتار افزایش پیدا کرد.
وی افزود: در حال حاضر فاز رینگ پیرامونی بوستان به مساحت ۱۴ هکتار و پارک خطی به وسعت ۴ هکتار در حال اجرا است که رینگ ۱۴ هکتاری پیرامونی بوستان کرامت با رشد ۷۳ درصدی و پارک خطی ۴ هکتاری مجاور آن با پیشرفت ۳۸درصدی در حال تکمیل هستند.
قلندر شریف تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این دو پروژه در شهریورماه همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری برسند تا تحول خوبی در پروژه بوستان کرامت و محدوده مسکونی این منطقه ایجاد شود.
شهردارمشهد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پارک بانوان بوستان کرامت طی یک ماه آینده نیز گفت: همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده عملیات اجرایی فاز ورزشی، باغ ایرانی و پارکینگ‌های این بوستان هم تا پایان تابستان شروع خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین در بوستان کرامت اجرای هشت باغ بانام‌های: شهر، کتاب، بازی، رویش، ایرانی، سلامت، بانوان و ورزش پیش‌بینی‌شده است.
قلندر شریف ادامه داد : هرکدام از این باغ‌ها یک کارکرد خاص دارند، در باغ بانوان که ۶ هکتار وسعت دارد، امکانات ویژه و خوبی برای بانوان پیش‌بینی‌شده است.
شهردارمشهد اضافه کرد: اجرای رینگ پیرامونی شامل ابنیه و فضای سبز، اولین گام اجرایی این پروژه است، به‌نحوی‌که در قالب این پروژه، مسیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، فضای سبز، سیستم آبیاری، مخزن بتنی هزار مترمکعبی و معابر تایل فرش و آسفالته اجرا می‌شود.
وی افزود: احداث بوستان ۷۷ هکتاری کرامت که در انتهای خیابان حر ۱۳ منطقه ۶ واقع‌شده است به‌عنوان یکی از پروژه‌های محرک توسعه مناطق شرق مشهد تأثیر بسیار زیادی بر توسعه و توانمندسازی این محدوده خواهد داشت.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی