چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
صادرات نفت به ترکیه پس از 4 سال

صادرات نفت ایران به ترکیه پس از ۴ سال

«یورو استات» مرکز آمار اتحادیه اروپا در جدیدترین آمار خود اعلام کرد ترکیه به همراه چند کشور دیگر پس از 4 سال از ایران نفت خریده است.

به گزارش افق امروز;  طبق آخرین اعلام یورواستات مرکز آمار اتحادیه اروپا مشخص شده است دو عضو رسمی اتحادیه اروپا در سال جاری با وجود تحریم‌ها از ایران نفت خریده‌اند.

همچنین این مرکز اعلام کرد ترکیه نیز پس از ۴ سال برای نخستین بار در ماه مارس سال جاری میلادی، ۵۷۶ تن و در ماه آوریل ۴۸۵ تن نفت و فرآورده‌های نفتی از ایران خریده است که مجموع وارداتش از کشورمان ۱۰۸۰ تن می‌شود. این در حالی است که آخرین محموله نفتی که از ایران وارد ترکیه شده است به سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد.

یورواستات در ادامه گزارشش به واردات نفت توسط دو عضو رسمی دیگر اتحادیه اروپا خبرداد و عنوان کرد:

«بلغارستان و لهستان به عنوان دو عضو رسمی این اتحادیه در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ از ایران نفت وارد کرده‌اند.»

«بلغارستان در این دوره ۳۱۴ تن نفت یا فرآورده نفتی از ایران وارد کرده است. این رقم نسبت به رقم واردات ۱۴۷ تنی سه ماهه نخست سال قبل رشد ۱۱۳ درصدی داشته است. بلغارستان در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۴۷ تن نفت یا فرآورده نفتی از ایران وارد کرده بود.»

«لهستان نیز برای نخستین بار طی دو سال گذشته یک محموله نفت ایران یا فرآورده نفتی به وزن ۱۹ تن در مارس ۲۰۲۴ وارد کرده است.»

با نگاهی به میزان نفت صادراتی ایران به این کشورها متوجه می‌شویم که هر چند این ارقام چمشگیر نیستند اما نشان دهنده فشاری است که تحریم‌های ایران بر بخش انرژی کشورهای اتحادیه اروپا وارد می‌کد تا جایی که با وجود این تحریم‌ها ترجیح می‌دهند در مواردی تحریم‌ها ارنادیده بگیرند.

 

انتهای پیام/+

منبع خبر : مهر

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی