شنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
رضا مختاری بازرس کل قضایی استان:

عملکرد مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در ایام انتخابات ریاست جمهوری به صورت دقیق رصد می‌شود

رضا مختاری بازرس کل قضایی استان گفت : عملکرد مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در ایام انتخابات ریاست جمهوری به صورت دقیق رصد می‌شود

به گزارش افق امروز  ؛ رضا مختاری بازرس کل استان موضوع رصد عملکرد مدیران و کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اقدامات پیشگیرانه در راستای عدم استفاده از اموال و امکانات دولتی و عمومی له یا علیه نامزدهای انتخابات را گوشزد نمود.
رضا مختاری بازرس کل قضائی استان یزد بیان نمود: با توجه به منویات و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در باب اهمیت انتخابات و آثار و برکات آن برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سلامت در انتخابات و در راستای ماموریت ذاتی سازمان بازرسی کل کشور، عملکرد مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان به صورت دقیق رصد می‌شود.
بازرس کل قضایی استان ادامه داد: بر این اساس هیچ دستگاه و یا نهاد و موسسه دولتی حق استفاده از امکانات و اموال دولتی له یا علیه کاندیداها را ندارند و هرنوع توزیع امکانات دولتی خصوصاً کمک های بلاعوض (اجناس، کارت هدیه، کارت حساب حمایتی و …) از نگاه قانون گذار جرم بوده و با مرتکب مطابق قانون برخورد می‌شود. لذا باید بی طرفی تمامی مدیران و دست اندرکاران برای عموم مشخص گردد.
رضا مختاری تاکید کرد؛ فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری ممنوع و چنانچه مدیر و یا کارمندی از موقعیت شغلی خود در غیر ساعت اداری له یا علیه کاندیدی استفاده کند. مرتکب جرم شده و برای وی پرونده کیفری تشکیل می‌شود.
ایشان در خصوص برگزاری همایش های اداری بدون توجیه در این ایام بیان نمود: بایستی مدیران از برگزاری همایش های اداری بدون توجیه و انجام هزینه های تشریفاتی غیرمتعارف خصوصاً در ایام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی اجتناب نمایند.
وی در پایان با اشاره به اصل ۱۷۴ قانون اساسی و جایگاه نظارتی سازمان بازرسی کل کشور و به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات و پایش عملکرد دستگاه های اجرایی خاطر نشان نمود: به منظور تضمین شفافیت و صحت و صداقت در فرآیند برگزاری انتخابات و با رویکرد آگاهی بخشی و پیشگیری از هرگونه تخلف تکالیف و ممنوعیت های قانونی موضوع مواد ۶۸ و ۷۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری به کلیه مدیران دستگاههای اجرایی و نهادها و موسسات عمومی دولتی تذکر داده شده است .

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی