فرش گیفت؛ ایجاد ارزش افزوده با طراحی هدایای فاخر از نقشه‌های فرش ایرانی

فرش گیفت؛ ایجاد ارزش افزوده با طراحی هدایای فاخر از نقشه‌های فرش ایرانی

مدیرعامل فرش گیفت گفت: محصولات ما حس صنایع دستی را به مخاطب منتقل می‌کنند، اما به صورت ماشینی و در تیراژ بالا تولید می‌شوند. این ویژگی به ما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز به تولید در حجم بالا، قادر به پاسخگویی باشیم، در حالی که صنایع دستی قادر به تولید انبوه نیستند.

به گزارش افق امروز، عباس اشعریون، مدیرعامل مجموعه فرش ارمغان زندگی با برند «فرش گیفت»، در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم، با اشاره به پنج سال سابقه فعالیت این مجموعه در صنعت هدایای سازمانی، تأکید کرد: عمده تمرکز این مجموعه بر نوآوری و معرفی هدایای اصیل ایرانی به بازار است.

اشعریون در این گفتگو، ضمن اشاره به تسلط تولیدکنندگان چینی بر بازار هدایای ایران، افزود: «این وضعیت، انگیزه‌ای برای ما به‌وجود آورد تا اصالت ایرانی را در سبد هدایای سازمان‌ها معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این چالش، موجب شکل‌گیری تیم مجموعه آریا در سال ۱۳۹۷ شد، ادامه داد: این تیم در ابتدا در مرکز رشد آزاد کاشان مستقر بود و در سال ۱۳۹۹ فعالیت‌های خود را به پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان منتقل کرد و به عنوان یکی از شرکت‌های صنایع خلاق از سوی ریاست جمهوری مجوز گرفت.

مدیرعامل فرش گیفت یکی از ویژگی‌های بارز محصولات این برند را ترکیب صنایع دستی و غیرصنایع دستی دانست و گفت:محصولات ما حس صنایع دستی را به مخاطب منتقل می‌کنند، اما به صورت ماشینی و در تیراژ بالا تولید می‌شوند. این ویژگی به ما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز به تولید در حجم بالا، قادر به پاسخگویی باشیم، در حالی که صنایع دستی قادر به تولید انبوه نیستند.

اشعریون همچنین به ویژگی دیگر محصولات برند فرش گیفت اشاره کرد و افزود: محصولات ما بر پایه اصالت ایرانی و بهره‌برداری از نقشه‌های فرش‌های ایرانی مانند قشقایی، بختیاری و کرمان طراحی شده‌اند. این امر باعث می‌شود که فرش که روزی تنها به‌عنوان پوششی برای زمین شناخته می‌شد، اکنون به هدیه‌ای فاخر و با ارزش افزوده چندبرابری تبدیل شود.

مدیرعامل فرش گیفت در ادامه از بهره‌برداری خلاقانه از ضایعات فرش ماشینی سخن گفت و اظهار داشت: ما با استفاده از ضایعات فرش‌های ۹ متری که در فرایند تولید به وجود می‌آید، محصولات هدیه‌ای با ارزش طراحی کرده‌ایم. این اقدام باعث شده است که ضایعات به محصولات منحصر به فرد تبدیل شوند که می‌توانند به عنوان هدایای ارزشمند مورد استفاده قرار گیرند.

اشعریون درخصوص استراتژی‌های معرفی برند فرش گیفت نیز توضیح داد و گفت: ما دو جامعه هدف اصلی داریم: نخست، مردم علاقه‌مند به اصالت ایرانی در داخل و خارج از کشور و دوم، سازمان‌ها و شرکت‌ها.

وی با اشاره به صادرات محصولات به پنج کشور مختلف، از حضور فعال مجموعه در نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند نمایشگاه‌های دبی و استانبول خبر داد و افزود: ما در این نمایشگاه‌ها برای معرفی برند و محصولات خود در بازارهای خارجی حضور داریم.

وی همچنین به نقش رسانه‌های اجتماعی در معرفی برند اشاره کرد و گفت: رسانه‌های اجتماعی در دوران کنونی نقش بسیار مهمی در شناساندن برندها دارند. طی سه سال گذشته، تمرکز ویژه‌ای بر روی این رسانه‌ها داشته‌ایم و این باعث شده که برند فرش گیفت در ذهن مخاطبان به عنوان برندی معتبر و اصیل شناخته شود.

مدیرعامل فرش گیفت با تأکید بر اهمیت رسانه‌ها در ارتباط با مخاطبان و معرفی محصولات جدید گفت: رسانه‌ها ارتباط مؤثری میان برند ما و مخاطبان برقرار کرده‌اند و در معرفی محصولات جدید نظیر هدایای روز مادر، روز یلدا و روز پدر، نقش بسزایی ایفا کرده‌اند.

در پایان، اشعریون از سازمان‌ها و شرکت‌ها خواست تا در انتخاب هدایای خود، اصالت ایرانی را در نظر بگیرند و از تنوع محصولات در سبد هدایای خود بهره‌مند شوند.

وی همچنین تأکید کرد: با پشتوانه مردم و اصالت فرش ایرانی، ما اطمینان داریم که انتخاب محصولات فرش گیفت، تجربه‌ای خاص و ارزشمند را برای مخاطبان رقم خواهد زد.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search