چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
مجازات زندان باید بازدارندگی ایجاد کند

مجازات زندان باید بازدارندگی ایجاد کند

رییس کل دادگستری استان یزد بر اهمیت بازدارندگی در استفاده از مجازات زندان تأکید کرد و گفت: تحقق هدف کاهش جمعیت کیفری زندان نباید از بازدارندگی مجازات زندان بکاهد.

به گزارش افق امروز;حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در جلسه کاهش جمعیت کیفری، دقت در مصوبات و ارزیابی اجرای مصوبات جلسات قبل را خواستار شد و افزود: این نشست ها و جلسات مشترک با هدف استفاده از خرد جمعی و اخذ تصمیمات کارشناسی و برنامه ریزی در جهت حصول نتیجه مطلوب تشکیل می شود لذا باید در هر جلسه، مصوبات جلسات قبل، ارزیابی و میزان اثرگذاری آن مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
وی نظارت دقیق بر اجرای احکام را خواستار شد و اظهار داشت: یک مقام قضایی پس از رسیدگی کامل با استناد به ادله، مستندات و اقاریر حکمی را صادر می کند تا عدالت را اجرا و حق را استیفا کند لذا باید سایر فرایندها نیز در خدمت تحقق اهداف اولیه و در جهت اثر گذاری آن باشد.
این مقام قضایی، با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری دارای الزامات و شرایط خاصی است، گفت: نباید به هر قیمت و با هر مستمسکی در جهت کاهش جمعیت کیفری حرکت کرد چراکه این امر می تواند تحقق اهداف قضایی را تحت الشعاع قرار دهد.
وی به بحث استفاده از ظرفیت توبه برای کاهش مجازات حبس اشاره کرد و تصریح کرد: توبه یک تأسیس قانونی است اما نباید به بهانه کاهش جمعیت کیفری، بدون انجام شرایط و ضوابط شرعی و قانونی مورد استفاده شود.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی