چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
به مناسبت فرا رسیدن دهه امامت و ولایت سعید زارع مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد؛ پیامی به شرح زیر صادر کرد

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد پیام صادر کرد

به مناسبت فرا رسیدن دهه امامت و ولایت سعید زارع مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان یزد؛ پیامی به شرح زیر صادر کرد

به گزارش افق امروز ;

بسم الله الرحمن الرحیم
الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً
عید قربان، عید بندگی ودلدادگی وگذشتن از خویشتن خویش است. این عید ، یادآور باشکوه ترین مرتبه تسلیم در برابر مشیت الهی وتبری از هوای نفس وتأسی به دریای لایزال ملکوت اعلی است.
عید غدیر ، عید کمال دین و اتمام نعمت در سایه‏ تداوم خط رسالت، در شکل و قالب امامت‏ است و گره محکمى براى رشته دیانت و پیوندی برای « نبوت و امامت » است .
دهه امامت و ولایت با عید سعید قربان آغاز می‌شود و با عیدالله اکبر، عید بزرگ غدیرخم به پایان می‌رسد، آغاز این دهه با عیدی که در آن باید به قربانی کردن و ذبح نفس و نفسانیات پرداخت و انسان برای اثبات عبودیت و بندگی خود باید دل از دنیا بریده و عدم تعلق خود به دنیا و نفسانیات را با قربانی کردن و عبادت اعلام بدارد.
اهمیت پذیرش ولایت امیرالمؤمنین امام علی(ع) و یازده امام بعد از ایشان تا آنجا مهم است که خداوند به رسول خاتم(ص) می‌فرماید: اگر این پیام را ابلاغ نکنی رسالت خود را کامل نکرده‌ای و پس از آن، خداوند متعال روز غدیر و روز اعلام ولایت و امامت را روز اکمال کامل‌ترین و آخرین دین الهی عنوان می‌کند تا همگان بدانند دینداری بدون ولایتمداری و تبعیت از امامت ممکن نیست و هرچه عبادت و سلوک و بندگی است بدون ولایت عبس و بیهوده خواهد بود و تنها در مسیر ولایت باید به سمت عبادت و بندگی و عبودیت خداوند متعال گام برداشت.
دهه امامت و ولایت فرصتی بسیار مغتنم و ارزشمند است تا مبلغان دینی از طریق جلسات و برنامه‌هایی که در حد مقدور به صورت حضوری و در فضای واقعی برگزار می‌شود یا با استفاده از ظرفیت‌های گسترده رسانه‌ها و فضای مجازی، به تبیین و تشریح مبانی فکری و نظری امامت و ولایت و در امتداد آن ولایت مطلقه فقیه بپردازند و اهمیت و جایگاه ولایت در حفظ دین و حفظ اسلام ناب را به خوبی برای جامعه به ویژه جوانان تبیین و تشریح کنند.
اینجانب فرارسیدن عید قربان و عید سعید غدیرخم و دهه مبارک ولایت و امامت را خدمت مردم شریف دارالعباده و دارالعلم یزد تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون الهی را در این ایام از خداوند منان مسئلت دارم.
سعید زارع-مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی