سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

نشست هم اندیشی قضایی بررسی قانون جدید انتخابات برگزار شد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دادستان های سراسر استان یزد به عنوان نماینده حقوقی هیئت های اجرایی برگزاری انتخابات معرفی شدند، لذا باید با اشراف کامل به قوانین موضوعه نسبت به مدیریت امر اقدام نمایند.

غلامعلی دهشیری در نشست قضایی با دادستان های استان یزد، اظهار داشت: انتخابات یک فصل پر شور و پرکار برای مقام های قضایی و اجرایی از حیث نظارت و انجام امور و یک مقطع بسیار حساس در شرایط کنونی کشور است که برگزاری سالم توأم با امنیت و با حضور حداکثری مردم موجب تولید اقتدار ملی برای کشور خواهد بود.

وی با اشاره به وجود ۱۰۱ عنوان مجرمانه و تخلف در ۴ مقطع انتخابات، گفت: ۲۴ عنوان مجرمانه برای ایام پیش رو تا شروع زمان قانونی تبلیغات تعیین شده است و ۳۲ عنوان مجرمانه نیز برای مدت قانونی تبلیغات تا روز شروع تبلیغات اعلام شده است.

این مقام قضایی، افزود: ۳۸ عنوان مجرمانه برای روز برگزاری انتخابات و ۷ عنوان مجرمانه هم برای روزهای پس از انتخابات و شمارش تا اعلام آراء، تعیین شده است.

وی یادآور شد: شورای نگهبان تا زمان دریافت اعتبار نامه فرصت دارد نامزدهای انتخاباتی و یا حتی کسی که رأی هم آورده است را  بر اساس ادله مستند جدید، رد صلاحیت کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، اهتمام بر ۴ اصل مهم سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری در انتخابات را خواستار شد و بیان داشت: اصل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری از اصول مهم و راهبردی برگزاری انتخابات پر شور است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند.

وی بر آسیب شناسی جرائم مبتلابه و پرتکرار دوره های قبل تأکید کرد و گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم و کاستن از حاشیه های انتخابات در حوزه های قضایی، دادستان ها نسبت به بررسی بیشترین جرائم رخ داده در دوره های قبل اقدام نمایند.

دهشیری رصد و نظارت و تمرکز بر فضای مجازی را خواستار شد و ابراز داشت: فضای مجازی نقش بلا منازعی در جریان سازی دارد لذا باید نظارت شود تا از این فضا برای اشراف بیشتر آحاد جامعه بر اهمیت انتخابات و شناسایی نامزدهای اصلح استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید، با توجه به اینکه در قانون جدید اجازه استفاده از فضای مجازی در زمان تبلیغات داده شده است باید مدیریت شود تا این فضا به برگزاری انتخابات پرشور و افزایش دایره اطلاعات و آگاهی های مردم برای انتخاب نامزد اصلح ختم شود نه اینکه به سمت تخریب، تهمت، افترا و تشویش اذهان عمومی حرکت کند.

در راستای ارائه خدمات آسان و ارزان قوه قضائیه

۲۰۰سند کاداستری به مردم دهستان دهشیر تحویل داده شد

در راستای ارائه خدمات آسان و ارزان قوه قضائیه و حسب فرمایش رئیس قوه قضائیه بیش از ۲۰۰سند مالکیت در منطقه کمتر توسعه دهستان دهشیر شهرستان تفت با حضور رئیس کل دادگستری ، مدیرکل ثبت اسناد و املاک و رئیس اجرایی حوزه علمیه استان یزد به مالکین محل تحویل داده شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در این مراسم گفت: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی و شعار قوه قضائیه مبنی بر امید آفرینی و ایجاد نشاط در جامعه و نیز اجرای مصوبات شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال استان این اسناد صادر شده و تلاش می کنیم مستندسازی تمام اراضی زراعی ، شهری و روستایی دهشیر تا دهه فجر انجام شود.

مهدی اقبال به اهمیت تعویض و صدور سند مالکیت کاداستری همچون افزایش ارزش ریالی ملک و تسهیلات بانکی و نیز رایگان بودن اسناد صادره این منطقه اشاره کرد و افزود : صدور و تحویل اسناد مالکیت این منطقه و روستاهای اطراف پیرو مصوبه شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال ، تاکیدات رئیس کل دادگستری استان ، فرماندار ، مسئولین شهرستان و تلاشهای همکاران ثبت اسناد تفت انجام شده است.

وی اضافه کرد : در راستای تاکیدات رئیس شورای قضایی استان ، تلاش می کنیم کاداستر و مستندسازی و صدور تمام اراضی و املاک دهشیر هر چه سریعتر به پایان برسد و شاهد افزایش امنیت قضایی ، بهداشت حقوقی ، هویت بخشیدن به اراضی و املاک اراضی کشاورزی و نیز تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مستندسازی و تعیین تکلیف متر به متر اراضی و املاک کشور و همچنین اجرای سند تحول و تعالی قضایی باشیم.

عضو شورای قضایی استان یزد با بیان اینکه ماموریت ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک علاوه بر سایر ماموریتها در سال جاری، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی است ، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید میباشد بحث حدنگاری اراضی کشاورزی می تواند عامل مهمی در تحقق این موضوع و کمک به کشاورزان محترم باشد.

اقبال با بیان اینکه از امروز مستندسازی اراضی کشاورزی دهشیر هم آغاز می شود، اظهار امیدواری کرد تا با توجه به تسهیلات امروز و همکاری ثبت اسناد ، بنیاد مسکن و دهیاری شاهد صدور تمام اراضی و املاک و تعویض اسناد دفترچه ای و تک برگ قدیمی منطقه تا دهه فجر باشیم.

در پایان این مراسم با حضور غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری ، مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک ، حجت الاسلام شمس رئیس اجرایی حوزه های علمیه، محمد کریم بیکی معاون امور املاک اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد و کریمی رئیس اداره ثبت اسناد تفت ، قریب به ۲۰۰ جلد سند مالکیت کاداستری تحویل مردم دهستان دهشیر شد.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی