دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
نماینده ولی فقیه در گلستان:حادثه غدیر باید عامل وحدت کشورهای اسلامی باشد

نماینده ولی فقیه در گلستان:حادثه غدیر باید عامل وحدت کشورهای اسلامی باشد

آیت الله نورمفیدی گفت: حادثه غدیر باید عامل وحدت همه کشورهای اسلامی باشد و همه مسلمانان بدانند که مسئله حاکمیت از نظر خداوند متعال و پیامبر(ص) خیلی مهم است.

به گزارش افق امروز; آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار جمعی از سادات و مداحان شهرستان گرگان که به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار شد، گفت: روز غدیر، روز بسیار مهمی در تاریخ اسلام است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه پیامبر (ص) در ۲۳ سال دوران پیامبری و بعثت شان بسیاری از مطالب، مسائل و معارف در حوزه توحید، معاد، احکام دینی، نماز، زکات، روزه، خمس، حج و جهاد را بیان کرده بودند و مهمترین مسائل را برای مردم فرموده بودند، افزود: با بیان تمام مسائل، خداوند در آیه ای به پیامبر(ص) فرمودند که مسئله ای را برای مسلمانان بیان کنند و رسول گرامی اسلام در بیان آن ملاحظه می کرده است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) خوف این را داشتند که اگر این مسئله را بیان کنند عده ای به مخالفت برخیزند. این یک مسئله بسیار مهمی بود که اگر مطرح نمی شد انگار پیامبر کاری نکرده است.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: امروز هم نباید حادثه غدیر را موجب اختلاف، جنگ و دعوا دانست و همه باید توجه کنند که در حادثه غدیر پیامبر(ص)، جایگاه رهبری را معین کرده است.

وی اظهارداشت: همه کشورهای اسلامی باید به این مسئله خوب توجه کنند و حادثه غدیر عامل وحدت باشد و اینکه همه مسلمانان بدانند که مسئله حاکمیت از نظر خداوند متعال و پیامبر(ص) خیلی مهم است.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: کسانی که دم از ولایت امام علی(ع) می زنند باید سعی کنند با نوع حرف زدن و روابط با دیگران خودشان را به سمت آن حضرت بکشانند و اخلاق، رفتار، ادب و زندگی ما الگو گرفته از ایشان باشد.

وی خطاب به سادات حاضر در این نشست، افزود: ما انتصاب به پیامبر(ص) داریم و فرزند امیرالمومنین هستیم، بنابراین بیشتر باید مراقب اخلاق و رفتارمان باشیم.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی