به گزارش افق امروز، آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، در خطبههای این هفته نمازجمعه یزد به موضوعاتی از جمله اطاعت از خدا، تقوا، و امید به عنوان صفات مهم انسانی پرداخت. وی گفت: بهترین تعامل با پروردگار، اطاعت از خدا و پرهیز از مخالفت با اوست. تقوا، به عنوان حرکت جمعی به سوی کمال، انسان را در دنیا و آخرت موفق میسازد.
ایشان با تأکید بر اینکه انسان باید همواره مطابق دستورات خدا حرکت کند تا به کمال برسد، افزود: دنیا فانی است و نباید به دنبال آن باشیم. بلکه باید تلاش کنیم که با اطاعت از خدا، هم دنیا و هم آخرت خود را حفظ کنیم.
آیت الله ناصری همچنین به شخصیت امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: امام باقر(ع) علم را از شکم باطل بیرون کشید و بابهای زیادی از علم را برای مسلمانان گشود. وی همچنین افزود که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) پایهگذاران بسیاری از علوم اسلامی بودند و خدمات آنها به اسلام بینظیر است.
در ادامه، امام جمعه یزد بر شکرگزاری از نعمتهای خدا تأکید کرد و گفت: باید قدردان نعمت ولایت، دین، انقلاب و تمام رزق و روزیهایی باشیم که خدا به ما داده است. خدمت به مردم و دستگیری از نیازمندان نیز بخشی از شکرگزاری به خداست.
وی همچنین به شکرگزاری از نعمت انقلاب اسلامی و مقاومت مردم در برابر دشمنان اشاره کرد و افزود: مردم ایران با رفاقت با خدا حرکت کردهاند و باید قدردان نعمت انقلاب، ولایت و آزادی باشیم.
آیت الله ناصری سپس به اهمیت امید در زندگی اشاره کرد و گفت: امید به زندگی و آیندهای بهتر، صفتی زندهکننده است و انسان باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش کند. وی ادامه داد که استکبار جهانی میخواهد امید را از انسانها بگیرد تا مانع پیشرفت آنها شود، اما ملت ایران با امید به خدا مسیر خود را ادامه داده و به پیروزی رسید.
خطیب جمعه یزد در پایان به مسئله ۹ دی و اهمیت آن پرداخت و گفت: در ۹ دی مردم بصیر ایران توطئههای دشمنان را خنثی کردند. وی از والدین خواست تا عشق به ولایت را در دل فرزندان خود شعلهور کنند و خدمت به اسلام، انقلاب و ولایت را به آنها آموزش دهند.
آیت الله ناصری همچنین به در پیش بودن ماه رجب اشاره کرد و گفت: ماه رجب مقدمهای برای ماه رمضان است و نباید از فیوضات این ماه غافل شویم.