سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
نگاهی به تازه ترین فیلم اطیابی تگزاس 3

نگاهی به تازه ترین فیلم اطیابی ( تگزاس ۳)

به گزارش افق امروز  ؛  فیلم «تگزاس ۳» جدیدترین نسخه از مجموعه «تگزاس» و آخرین اثر سیدمسعود اطیابی است که به‌تازگی اکران خود را شروع کرده است این فیلم از آن دسته کمدی هایی است که نمیخواهد مفهومی برای مخاطب داشته باشد و تنها ماموریت خود این است که بخنداند که فروش و رکوردزنی این فیلم در فروش روز نخست نشان دادن موفقیت آن در این امر است .

تگزاس ۳ درواقع  ادامه‌ای بر دومین نسخه خود است و داستان فیلم بعد از اتفاقات نسخه دوم شروع می‌شود، زمانی که برادر آلیس را گروگان گرفته‌اند و خانواده ساسان به‌خاطر مجسمه‌های پله ممنوع‌الخروج شده‌اند و آنها برای رفع ممنوع‌الخروجی دست به کارهایی می‌زنند که آبروی ایران به دست دو کاراکتر اصلی فیلم می‌افتد.

به‌طورکلی کمدی از نظر هدف به سه دسته تقسیم می‌شود. کمدی‌ای که قصدش فقط خنداندن است، کمدی‌‌ای که سعی دارد در قالب طنز از جامعه خود انتقاد ‌کند و طنزی که دو مورد قبلی را با هم ترکیب کرده و به مخاطب ارائه می‌دهد که نمونه‌های اعلای کمدی را می‌توان در این دسته پیدا کرد.

نکته مهم دیگر فیلم تگزاس ۳ شوخی این فیلم با یک پلیس است که سیدجواد هاشمی نقش آن را ایفا می‌کند.  در نگاه اول شاید این شوخی‌ها خیلی چیز مهمی نباشد، اما در کشور به دلیل اینکه  همیشه نسبت به تصویری که در سینما از پلیس نشان داده می‌شود سختگیری‌هایی وجود دارد، مثل  این‌که پلیس نباید خود مجرم باشد یا در شوخی‌هایی که با کاراکتر یک پلیس می‌شود باید ملاحظاتی رعایت شود که دست نویسنده و کارگردان را می‌بندد.

ولی در فیلم تگزاس  که یکی از پایه‌های کمدی داستان همین شخصیت پلیس و دستیار دست‌وپاچلفتی آن است که موقعیت‌های طنز سالم و کلاسیکی را می‌سازد که یادآور کاراکتر فرانسوی سربازرس کلوزوی معروف است.

در تگزاس ۳ برخلاف دیگر فیلم های کمدی که برای طنز پردازی به شوخی‌های جنسی روی می‌آورند و مخاطب ممکن است از روی شرم لبخندی بزند کاراکترهایش آن‌قدر دلیل برای خنداندن دارد که از این قبیل شوخی‌ها در این فیلم دیده نمی‌شود. اما این فیلم حول محور مواد مخدر میچرخد و ممکن است ناسزاهایی در این فیلم وجود داشته باشد.

زوج هنری پژمان جمشیدی و سام درخشانی چاشنی اصلی خلق این کمدی پر طرفدار است . اطیابی با کمک فرمول موفق زوج جمشیدی ــ درخشانی و ساختن همان تصویر آشنایی که این دو در فیلم «خوب، بد جلف» داشتند توانست توجه مخاطب را جلب کند. زوجی که بازی‌های کمدی‌شان مکمل یکدیگر است .

از دیگر بازیگران فیلم که نقش پررنگی در ایجاد فضاهای کمدی در فیلم دارد، مهدی هاشمی است که می‌توان گفت بستر تمام کمدی‌های فیلم بر عهده کاراکتر اوست.

مجموعه  تگزاس توانسته بدون این‌که در آمار مخاطبان خود ریزش محسوسی داشته باشد بتواند به اندازه سه فیلم سینمایی مخاطب را همراه خود کند.

بازیگران فیلم تگزاس ۳

سام درخشانی، پژمان جمشیدی، گابریلا پتری، سیدجواد هاشمی، نعیمه نظام‌دوست، سام نوری، سیاوش چراغی‌پور، ساعد هدایتی، محمدجواد جعفرپور، آدریانو تولوزا، داوود شیرعلی، حامد وکیلی، مهدی هاشمی و ژاله صامتی بازیگران «تگزاس ۳» هستند.

 

2032208

 

 

انتهای پیام/+

منبع خبر : جام جم

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی