چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پیشگیری از حوادث غرق شدگی با رعایت نکات ایمنی

موسی الرضا صفری رئیس سازمان آتش نشانی گرگان نسبت به افزایش مرگ‌های ناشی از غرق شدگی در استان هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان
موسی الرضا صفری رئیس سازمان آتش نشانی گرگان نسبت به افزایش مرگ‌های ناشی از غرق شدگی در استان هشدار داد.
وی اظهار کرد : با توجه به وجود آب بندان ها و استخرهای کشاورزی در استان تجربه نشان می دهد که با افزایش دما، تمایل به شنا و آب‌تنی هم در میان مردم بیشتر می‌شود.
همین موضوع می تواند موجب افزایش مرگ‌های ناشی از غرق شدگی بخصوص در بین جوانان شود و بیشترین آمار در موارد غرق شدگی به ترتیب آببندانها ، سدها و استخرهای کشاورزی می باشد .
رئیس سازمان آتش نشانی گرگان در خصوص پیشگیری از حوادث غرق شدگی گفت : این مهم مستلزم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان بخصوص والدین در کنترل و مراقبت از فرزندان در زمان حضور در مناطق گردشگری و تفرجگاه ها و همچنین همکاری مسئولین دستگاه های متولی در خصوص ایمن سازی اینگونه مکان های آبی می باشد .
وی افزود : شهروندان توجه نمایند حتی با وجود آشنایی با مهارت های لازم ، شنا در آبندانها ، استخرهای کشاورزی ، سدها و … ممنوع می باشد ، تا حد امکان از حضور در حریم مکانهای آبی اجتناب نموده در صورت حضور کودکان و نوجوانان را در حاشیه این مکانها رها ننمایند ، قبل از تاریکی هوا اقدام به جمع آوری و ترک محل های مذکور را نمائید ، استخرهای کشاورزی بدلیل استفاده از کفی های با جنس پلاستیک ژئوممبران باعث سر خوردن می شود و اگر شخصی به داخل آن بیفتد تنها راه نجاتش اندختن طناب و یا نردبان طنابی است و در غیر این صورت باعث غرق شدن حتی ماهرترین شناگرها می شود .
صفری همچنین به دستگاه های متولی توصیه نمود : مواردی مانند کشیدن حصار ، نصب تابلو و بنرهای هشدار دهنده ، گماردن نیروی حفاظتی و تجهیزات نجات و غریق نجات در موارد بروز حادثه جهت پیشگیری و بروز اینگونه حوادث لازم می باشد .

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی