سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
کمبود انسولین قلمی در بازار به زودی برطرف می‌شود
رییس سازمان غذا و دارو گفت :

کمبود انسولین قلمی در بازار به زودی برطرف می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو از تامین انسولین قلمی برای بیماران دیابتی خبر داد.

به گزارش افق امروز  ؛ دکتر سید حیدر محمدی گفت : با افزایش اقبال بیماران مبتلا به دیابت به انسولین‌های قلمی در سال‌های گذشته، برای تامین این نوع دارو کاملا وابسته به کشورهای دیگر بودیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر، با ورود شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان به حوزه تولید انسولین‌های قلمی، امروز انواع انسولین‌های قلمی در کشور تولید می‌شود که در حال حاضر ۲ شرکت در حال تولید انسولین هستند و در آینده ۲ شرکت دیگر هم به آنها اضافه می‌شوند.

دکتر محمدی با بیان اینکه میزان تولید داخل انسولین قلمی هنوز در حد تامین بازار داخلی نیست، بیان کرد : به همین دلیل بخشی از انسولین‌های قلمی مورد نیاز بیماران از مسیر واردات تامین می‌شود.

وی  با تاکید بر این مسئله که حمایت از تولید داخل سهم بیشتری از بازار به تولید داخل اختصاص دارد، گفت: متاسفانه گاهی برخی پزشکان ممکن است نوع خاصی از انسولین قلمی را تجویز کنند که برند خارجی باشد و به دلیل آنکه ما در راستای حمایت از تولید داخل سهم کمتری از بازار را به آنها اختصاص می‌دهیم، تصور عدم دسترسی به وجود می‌آورد.

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد : اخیرا یکی از انسولین‌های قلمی برند به دلیل مشکلات تولید در شرکت تولیدکننده خارجی دچار کمبود جهانی شده بود که طبق اقدامات صورت گرفته، ظرف چند هفته آینده کمبود انسولین قلمی برند نیز رفع خواهد شد.

به گفته دکتر محمدی، در حال حاضر نمونه داخلی تمامی انسولین‌ها در بازار موجود است و افراد می‌توانند با استفاده از سامانه تیتک داروی خود را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی