چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
سخنان حضرت آیت الله نورمفیدی در دیدار مدیران عامل صنعت آب و برق استان و جمعی از معاونین با ایشان؛

کمتر کسی تصور می‌کند که استان سرسبزگلستان با بحران کمبود آب به‌ ویژه در بخش شرب مواجه باشد

مومنی  :خبرنگار گلستان |  حضرت آیت الله نورمفیدی در دیدار مدیران عامل صنعت آب و برق استان و جمعی از معاونین با ایشان فرمودند؛  خشکسالی، منابع زیرزمینی آب را به شدت کاهش داده است که این مساله چند سالی است زنگ خطر بحران آب را در استان به صدا در آورده است.

در وضعیت موجود وقتی بیش از  ۹۰ درصد آب ما صرف کشاورزی و حدود ۵ در صد آن برای مصرف خانگی مردم استان مصرف می شود،هنوز هم دیر نشده و باید برای بحران و مهار بی رویه آب چاره اندیشی نمود.

آب نعمتی الهی است و ما در تولید آن نقش نداریم، اما در چگونه مصرف کردن و استفاده بهینه از آن نقش اساسی ایفا می کنیم و به همین دلیل فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب باید در اولویت اقدامات باشد.

در خصوص مصرف بي رويه برق شايد بتوان با مشکلات زياد و صرف هزينه بالا آن را توليد و جبران کرد اما براي آب نمي ‌توان کاري انجام داد.

بحث دیگربا بحران آب دراستان، چاههای غیر مجاز است، ما هزاران حلقه چاه غیرمجاز داریم که باید در این زمینه هم مدیریت و تدبیر صورت بگیرد؛ چون سفره‌های آب زیرزمینی ما نیز دارد ته می‌کشد.

اگر ضابطه هایی در زمینه برداشت و نحوه مصرف آب در استان ما وجود داشت یقینا اینقدر برداشت بی رویه گسترش پیدا نمی کرد.

مشکلاتی را که امروز ما درکشور واستانمان درزمینه آب و برق به آن مبتلا هستیم را دیگر کشورها داشته و با مدیریت صحیح از آن گذر کرده اند که ما نیزباید با عقلانیت و تجمیع فکرها و اندیشه ها در این راستا به نتیجه مطلوب برسیم.

ایرانیان انسان های باهوش و با استعدادی هستند و باید از همه تفکرها برای عبور از مشکلات استفاده کرد.

نیاز است تا مدیران با استعانت از فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای مشارکت مردم ، موانع را از مقابل راه برداشته و از بخش خصوصی در زمینه رفع مشکلات آب و برق حمایت و پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی