کاهش درآمد بازار رایانه‌های شخصی:

کانترپوینت از کاهش درآمد بازار رایانه‌های شخصی در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ خبر می‌دهد

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت (Counterpoint) پیش‌بینی کرد که عرضه جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه دوم 2022 با کاهش 11.1 درصدی به 71.2 میلیون دستگاه خواهد رسید که این بدترین کاهش سالانه این بازار از ...

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت (Counterpoint) پیش‌بینی کرد که عرضه جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ با کاهش ۱۱.۱ درصدی به ۷۱.۲ میلیون دستگاه خواهد رسید که این بدترین کاهش سالانه این بازار از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ تاکنون محسوب می‌شود. همچنین، لنوو (Lenovo) در سه ماهه دوم سال با سهم ۲۴.۴ درصدی خود بر بازار رایانه‌های شخصی جهان تسلط دارد.

کانترپوینت ادعا می‌کند که تعطیلی در شهرهای شانگهای و کونشان، زنجیره تامین لپ‌تاپ‌ها را مختل کرده و بر فعالیت برخی تولیدکنندگان (ODM) لپ‌تاپ از جمله شرکت‌های Quanta و Compal تاثیرگذار بوده است. همچنین ODM های مهم در ماه آوریل و می به ترتیب ۴۰ درصد و ۲۰ درصد کاهش سالانه داشته‌اند.

برترین تولیدکنندگان بازار رایانه شخصی

طبق آمار و ارقام ارائه شده، مجموع دستگاه‌های عرضه شده لنوو نسبت به سال گذشته ۱۲.۷ درصد کاهش یافته و به ۱۷.۴ میلیون دستگاه رسیده است. در بین تمام برندهای پیشرو بازار رایانه های شخصی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، اچ‌پی (HP) بیشترین ضرر را داشته و با کاهش ۲۷ درصدی عرضه محصولات خود مواجه شده است.

کاهش سالانه Dell نیز در این بازار تنها ۵ درصد بوده تا تعداد دستگاه‌های عرضه شده آن در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به ۱۳.۱ میلیون دستگاه برسد.

ایسر دیگر تولیدکننده‌ای است که عرضه محصولات آن در سه ماهه گذشته با کاهش (۱۵ درصدی) مواجه شده تا ۵.۱ میلیون دستگاه را به بازار عرضه کند. محموله‌های سه ماهه دوم اپل نیز نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته که این امر بیشتر به دلیل مشکلات زنجیره تامین کارخانه‌های تولید چینی Quanta حاصل شده است.

در نهایت، کانترپوینت معتقد است که این مشکلات عرضه در نیمه دوم سال برطرف خواهد شد. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که بازار رایانه‌های شخصی تا پایان سال کمی بهبود پیدا کند.