ابراز همدردی قاهره و دوحه با دولت و مردم ایران

دولت های مصر و قطر در پیام‌هایی جداگانه ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان روزهای اخیر در چند استان ایران، به رئیس جمهوری، بازماندگان قربانیان و مردم کشورمان تسلیت گفتند.

به نقل از  ایرنا از اسپوتنیک عربی، دولت مصر در پیامی به دولت ایران درباره وقوع سیل که به کشته شدن چندین نفر در چند منطقه گردیده، تسلیت گفت.
وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که “احمد حافظ” سخنگوی این وزارتخانه در پیامی تلگرامی مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه خود را برای قربانیان سیل در مناطق مختلف ایران ابراز داشت و افزود: سیل اخیر منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان ایرانی شده که ما ضمن ابراز تسلیت، برای همه مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.
امیر قطر و تعدادی از مقامات ارشد این کشور نیز در پی جان باختن تعدادی از شهروندان ایرانی در سیل اخیر، در پیامی با ملت و دولت ایران، ابراز همدردی کرده و تسلیت گفتند.
به نقل از خبرگزاری رسمی قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با ارسال پیام تلگرامی به آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران درگذشت شماری از شهروندان ایران در اثر سیل در تعدادی از استان‌های ایران را تسلیت گفت. او برای مجروحان این حادثه شفای عاجل آرزو کرده است.
در این ارتباط، شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی معاون وزیر امور خارجه و شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی نخست وزیر و وزیر کشور قطر هم دو پیام تلگرامی مشابه برای رئیس جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان ارسال کردند.
معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از مرگ ۶۹ نفر در سیل‌های اخیر خبر داد و گفت که ۴۵ نفر نیز همچنان مفقود هستند.
سیلاب‌های ناشی از پدیده مانسون از تاریخ اول مرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ در این سیلاب ۲۴ استان کشور آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی هرمزگان، همدان و یزد درگیر شده است.