اف‌بی‌آی تلفن همراه نماینده حامی ترامپ را ضبط کرد

یک نماینده جمهوریخواه حامی ترامپ از ضبط شدن گوشی تلفن همراهش به دست نیرو‌های پلیس فدرال در جریان تحقیقات حمله به کنگره خبر داد.

دونالد ترامپ

افق امروز به نقل از خبرنگاران جوان، «اسکات پری» نماینده جمهوریخواه آمریکا از پنسیلوانیا، گفت که در طول سفر به همراه خانواده‌اش تلفن همراه او را ماموران پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) ضبط کرده‌اند.

به گزارش رویترز، این اقدام نشان دهنده در جریان بودن تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره حملات به کنگره این کشور در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ است.

اسکات پری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳ مامور فدرال آمریکا وقتی او به همراه خانواده‌اش در سفر بوده، تلفن همراهش را از او گرفته و ضبط کرده‌اند.

اسکات پری یکی از افراد حامی دونالد ترامپ است که به دلیل حمله هواداران رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به کنگره این کشور در واشنگتن پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا در حال بازجویی شدن است.

اسکات پری که به ترامپ کمک می‌کرد تا ادعا‌های خود درباره تقلب در انتخابات را مطرح کند، در آخرین هفته منتهی به شورش کنگره با او در تماس بوده است و اکنون دربیانیه خود اعلام کرد: «آن‌ها هیچ تلاشی برای برقراری ارتباط با وکیل من نداشتند، او می‌توانست اگر آن‌ها تلفن همراه من را می‌خواهند به راحتی آن را در اختیارشان بگذارد.»

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا از اظهار نظر در این باره امتناع کرده است.