بانوان تیراندازی ایران از شرایط‌شان می‌گویند

بانوان پرافتخار تیراندازی کشورمان که به مسابقات جام جهانی باکو اعزام شده‌اند، این رقابت ها را سنگ محکی برای مدعیان سکوهای بازی های آسیایی و قهرمانی جهان می‌دانند.

افق امروز به نقل از ایرنا، جام جهانی تیراندازی از ۱۸ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در باکوی جمهوری آذربایجان برگزار می شود و نمایندگان ایران در تفنگ و تپانچه زنان و مردان به این کشور اعزام شدند تا علاوه بر شناخت حریفان خود، پرچم کشورمان را به نشانه پیروزی و برتری بالا ببرند.

در همین راستا و بنا بر اعلام فدراسیون تیراندازی، امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، الهه احمدی، نجمه خدمتی، فاطمه امینی، فاطمه کرم‌زاده، آرمینا صادقیان و ساینا تیموری در بخش تفنگ و محمدرسول عفتی، جواد فروغی، امیر جوهری‌خو و وحید گلخندان و سجاد پورحسینی، هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌اللهی و زینب طوماری در بخش تپانچه نفرات اعزامی به این مسابقات هستند.

الهه احمدی یکی از افتخارآفرینان تیراندازی با تفنگ کشورمان است که مدال‌های جهانی و آسیایی متعددی را در کارنامه دارد؛ او در بازی‌های آسیایی گوانگژو موفق‌ترین ورزشکار کل کاروان اعزامی ایران بود و صاحب دو نشان نقره و یک برنز و در اینچئون نیز صاحب یک مدال نقره شد.

احمدی هم‌چنین موفق به کسب سهمیه دو دوره متوالی المپیک لندن و ریو شد اما نتوانست سهمیه المپیک ریو را بگیرد اما تلاش دارد در المپیک پاریس شانس خود را امتحان کند. وی که هم اکنون برای حضور در جام جهانی تیراندازی باکو، در این کشور حضور دارد در خصوص اهمیت این مسابقات اظهار داشت: سال گذشته اردوهای آماده سازی خوبی را پشت سر گذاشتیم چرا که امسال برای ما بسیار مهم است چون بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و بلافاصله مسابقات توزیع سهمیه المپیک را در پیش داریم.

وی در ادامه افزود: جام جهانی آذربایجان می‌تواند بازی تدارکاتی بسیار خوبی برای تیراندازان باشد. قبل از مسابقات قهرمانی جهان و توزیع سهمیه المپیک و همچنین بازی‌های آسیایی، حضور در جام جهانی باکو هم انگیزه تیراندازان را بالا می‌برد و هم می‌توانیم در میان مدعیان سکوهای بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان خودمان را محک بزنیم و ببینیم در چه شرایطی قرار داریم و چقدر فاصله داریم.

بانوی تیرانداز کشورمان تصریح کرد: با حضور در جام جهانی باکو نقاط ضعف و قوت خود را نیز می‌شناسیم و در این شرایط قطعا برای حضور در بازی‌های آسیایی و رویدادهای کسب سهمیه المپیک با آمادگی بیشتری حاضر خواهیم شد.

شناخت صددرصدی رقبای قهرمانی جهان در رقابت‌های جام جهانی باکو

آرمینا صادقیان عضو ایلامی تیم ملی تیراندازی با تفنگ ایران که در سال ۲۰۱۹ به مدال نقره قهرمانی جوانان جهان و طلای جام جهانی جهانی رسید و توانست دومین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در رشته تفنگ بادی ۱۰ متر انفرادی زنان را برای ایران به دست بیاورد هم درباره حضور در مسابقات جام جهانی باکو یادآور شد: مسابقات آذربایجان، فرصتی برای آمادگی جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان خواهد بود که از سوی بسیاری از کشورها مورد استقبال قرار دارد و مشارکت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه صددرصد رقبایی که در قهرمانی جهان حریفان ما محسوب می‌شوند در رقابت های جام جهانی باکو حضور دارند، خاطرنشان کرد: همه حریفان نهایت تلاش خود را به کار می‌بندند تا بهترین عملکرد و امتیاز را داشته باشند. این موضوع کار ما سخت می کند اما محک خوبی است تا توانایی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان بسنجیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *