افتتاح نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی در یزد با عنوان «یزد در سپیده دمان تاریخ»

به مناسب هفته دولت، نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی استان یزد با عنوان (یزد در سپیده دمان تاریخ) افتتاح شد

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، امروز ۸ شهریورماه هم‌زمان با هفته دولت، نمایشگاه یزد در سپیده دمان تاریخ با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان در محل باغ جهانی دولت‌آباد افتتاح شد.
در این نمایشگاه، با مشارکت موزه ملی ایران، تعدادی از اشیاء تاریخی متعلق به محوطه تاریخی تل باکون استان فارس (مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد)، به نمایش گذاشته شده است.
همچنین یافته‌های باستان‌شناسی استان یزد که در راستای تهیه اطلس باستان‌شناسی و در بررسی‌های میدانی انجام‌شده در سطح استان گردآوری‌شده، به نمایش گذاشته شده است.
این آثار شامل ابزار سنگی، سفالینه ها و سایر مواد فرهنگی مربوط به دوره‌های پارینه‌سنگی، نو سنگی و مس سنگی (از حدود ۱۲ هزار سال پیش تا ۷ هزار سال پیش) است.
این نمایشگاه تا ۸ مهرماه برپا و پذیرای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ خواهد بود.
سید محمد جواد عرفانفر

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search