به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان تفت ؛حسن بنی اسدی ضمن بیان ایجادایستگاههای پایش مگس میوه مدیترانه درفروردین ماه، ازپایش هفتگی ایستگاههای پیش آگاهی توسط کارشناسان ازفرودین ماه تاکنون خبرداد وافزود:هرساله باپایش های صورت گرفته وجمع آوری داده های شهرستانی ،ثبت اطلاعات تعدادشکارمگس مدیترانه وکرم گلوگاه و ارائه گزارش پراکنش وشدت انبوهی جمعیت ،نسبت به تایین بهترین زمان مبارزه میتوان اقدام نمود .
وی باتاکیدبراهمیت اطلاع رسانی وآشنایی باغداران باآفت ،نحوه خسارت ومبارزه با آن بیان داشت:هرساله جهت آشنایی باغداران شهرستان بااین آفت وخسارات ناشی ازآن روشهای مختلفی اعم ازبرگزاری کلاسهای گروهی،مصاحبه تلویزیونی،ارسال پیامک به بهره برداران،استفاده ازقابلیتهای فضای مجازی ،جلسه باشوراوریش سفیدان محلی ،نصب بنر،توزیع پوستر و….انجام میگیرد.
بنی اسدی تاکید کرد:رعایت بهداشت کف باغ وجمع آوری میو ه های ریخته شده پای درختان میتواند درکاهش جمعیت آفت نقش بسزایی داشته باشد.
سید محمد جواد عرفانفر