سرپرست جهادکشاورزی شهرستان تفت بیان کرد:باپایشهای صورت گرفته،

ردیابی وپایش مگس میوه مدیترانه ای درایستگاههای پیش آگاهی شهرستان تفت

اولین نمونه حشره کامل مگس میوه مدیترانه ای تقریبا ازاواخر اردیبهشت‌ماه ، توسط تله های مکفیل درشهرتفت، شکارشده وبسته به منطقه و شرایط دمایی ورطوبت محیط، تاپاییزتغییرات جمعیت این آفت ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان تفت ؛حسن بنی اسدی ضمن بیان ایجادایستگاههای پایش مگس میوه مدیترانه درفروردین ماه، ازپایش هفتگی ایستگاههای پیش آگاهی توسط کارشناسان ازفرودین ماه تاکنون خبرداد وافزود:هرساله باپایش های صورت گرفته وجمع آوری داده های شهرستانی ،ثبت اطلاعات تعدادشکارمگس مدیترانه وکرم گلوگاه و ارائه گزارش پراکنش وشدت انبوهی جمعیت ،نسبت به تایین بهترین زمان مبارزه میتوان اقدام نمود .

وی باتاکیدبراهمیت اطلاع رسانی وآشنایی باغداران باآفت ،نحوه خسارت ومبارزه با آن بیان داشت:هرساله جهت آشنایی باغداران شهرستان بااین آفت وخسارات ناشی ازآن روشهای مختلفی اعم ازبرگزاری کلاسهای گروهی،مصاحبه تلویزیونی،ارسال پیامک به بهره برداران،استفاده ازقابلیتهای فضای مجازی ،جلسه باشوراوریش سفیدان محلی ،نصب بنر،توزیع پوستر و….انجام میگیرد.

بنی اسدی تاکید کرد:رعایت بهداشت کف باغ وجمع آوری میو ه های ریخته شده پای درختان میتواند درکاهش جمعیت آفت نقش بسزایی داشته باشد.
سید محمد جواد عرفانفر

انتهای پیام/+

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search