کارکنان استاندارد یزد، از موزه دفاع مقدس بازدیدکردند

کارکنان استاندارد یزد، از موزه دفاع مقدس بازدیدکردند

بانوان اداره کل استاندارداستان یزد به یاد حضرت فاطمه زهرا(س) در نشست فرهنگی شرکت کردند و ویژگی‌های ایشان را الگویی برای زندگی معرفی کردند.

به گزارش افق امروز، بانوان این نهاد دولتی، در قالب امور بانوان و شاخه خواهران پایگاه بسیج شهید پاک‌نژاد اداره کل، به مناسبت گرامیداشت ایثارگری‌های حضرت فاطمه زهرا (س)، در مرکز فرهنگی این نهاد حضور یافتند. در این نشست فرهنگی، بازدیدکنندگان اظهار کردند: حضرت فاطمه زهرا (س) تجسم کامل اسلام است و این بانوی فداکار، مادر تمامی زنان عالم به شمار می‌آید. ایشان برای حفظ دیانت جامعه، مرارت‌ها و سختی‌های زیادی را متحمل شدند، در مبارزه و صبر همواره استقامت نشان دادند و با این‌که در پی احقاق حق ولایت حضرت علی (ع) بودند، توجه به خانواده و فرزندان را فراموش نکردند.

در ادامه، تأکید شد که زندگی حضرت زهرا (س) در سن ۱۸ سالگی که از دنیا رفتند، یک درس بزرگ است. اینکه چنین مقام معنوی و اجتماعی را در این سن به دست آورده‌اند، برای ما بسیار آموزنده است. رفتار و کردار حضرت فاطمه زهرا (س) در آن سنین، بسیار مهم است و باید سعی کنیم همان‌طور که ایشان رفتار کردند، در زندگی خود نیز آن ویژگی‌ها را سرلوحه قرار دهیم. درست است که نمی‌توانیم در جایگاه ایشان قرار بگیریم، اما باید از ایشان الگو بگیریم و سعی کنیم ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آن حضرت را در زندگی خود به کار گیریم.

شایان ذکر است که باغ‌موزه دفاع مقدس یزد، در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در کنار پارک آزادگان صفائیه احداث شده و شامل سه بخش محوطه، دو طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی، و ساختمان اداری است. این باغ‌موزه با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا ساخته شده که زیربنای ساختمان اصلی آن سه هزار و ۸۰۰ مترمربع است. در گالری این باغ‌موزه، اسناد و مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/+

منبع خبر : سید محمد جواد عرفانفر

برچسب های اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search